 | Discussion Forum hamis egyház Néztem az István,a király cím? musicalt.Azon gondolkodtam,hogy vajon jól jártunk-e Istvánnal,mert beadta a derekát az Egyháznak.Vagy Koppánnyal jártunk volna jobban?A Katolikus egyház 8(NYOLC) keresztes háborút indított el.Ezt hírdeti a Biblia,hogy háborúzz???Nem így tudom!Hamis,amit a papok a hívek felé közvetítenek.István idejében a papok megosztották a magyarságot István által,pedig Koppány nem hódolt be.Mi sem hódolunk be a hamis egyháznak!Most Orbán Viktor is megosztja az országot! ? is be akarja hódoltatni Magyarországot!!!Nem engedhetjük!Magyarország szuverén ország!Nem er?ltethetik rá az egyház hamis eszméit!!!Mert népbutító,amit tesznek. paluz | 2011.02.09. 12:21:10 | Reply | 89.132.215.170 | | | w.magyarmegmaradas.eoldal.hu/cikkek/badiny-jos-ferenc/4527 |
Ungarische Schwabe | 2011.02.01. 10:16:16 | Reply | 195.199.173.177 | | | Éljen koppány,a magyarok fejedelme!!!! Inkább dics? halál,mint élet szolgasorban!!!! |
Pelikan | 2011.01.30. 20:38:19 | Reply | 174.1.229.58 | | | Nyilas: Dehogy is akarok.Isten orizzen. |
Nyilas | 2011.01.30. 09:59:42 | Reply | 81.182.85.143 | | | Pelikan: Ne akarj Constructra hasonlítani Pelikán. |
Pelikan | 2011.01.30. 09:25:45 | Reply | 174.1.229.58 | | | Nyilas: Hat igen ez a legkonnyebb kibujni a valasz elol.Igerem megprobalom megerteni azt is ami lehetetlen. |
Nyilas | 2011.01.30. 08:34:46 | Reply | 81.182.85.143 | | | Pelikan, neked is csak javasolni tudom, hogy próbáld megérteni amit olvasol. |
Pelikan | 2011.01.29. 21:26:32 | Reply | 174.1.229.58 | | | Nyilas: "Nem tudom, hogy ez honnan jutott eszedbe, hisz a magyarságról nem is tettem említést az el?z? írásban"
De igen, csak mar elfelejtetted.
" Én soha nem mondtam azt, hogy a magyarság történelme, csak 1000 éves múltra tekint vissza."
A kovetkezoket a januar 23. beirasodbol idezem:
"Lehet nosztalgiázni azon, hogy visszatérjünk a senki által nem ismert ?skeresztény gyökerekhez,"
Micsoda szoveg..... Oszinten megirom , ezt nem vartam volna el toled ,hogy nosztalgiazasnak vedd azt, aki a magyar-ostortenelmet kutatja. Ne nevezd senkiknek az os-magyar tortenelem kutatokat!
" a valóság azonban az, hogy 1000 év óta a magyarság ebben a keresztény állapotában létezik, A többi találgatás."
Es az mar nem valosag ami 1000 ev elott tortent? Hm. Szamomra valosag es nem talalgatas ezer ev elotti magyarsag letezese es tortenelme, engem nagyon erdekel az osi-magyar vallasunk es tortenelmunk, Ezt a temat lezartnak tekintem. Arccal a jovo fele es lehet talalgatni,hogy mit hoz a sors a karpatmedencei magyarsagra. |
Nyilas | 2011.01.29. 11:40:29 | Reply | 81.182.85.230 | | | Pelikan: A testamentum, az rendelkezés, végrendelet. Ilyen értelemben, tulajdonképpen hamis megfogalmazás a biblia els? könyvének, akár Ó-szövetség, akár Ó-testamentum elnevezése is. Valójában a ?szövetség? maga izrael Istene, és a zsidó nép között csak Mózes öt könyve, azaz a Tóra. A többi csak mai szóhasználattal élve ?publikáció? De nem is ez a lényeg az el?z? írásomból, hanem az, hogy egyértelm?en rávilágít a zsidó lelkivilágra. Máig hatóan is. Megalkották benne az ideológiai alátámasztását, hogy a zsidóságnak joga van más népek kiírtásához, tulajdonuk elrablásához, értékeinek megszerzéséhez. Ennek a célnak az eléréséért bármilyen eszköz igénybevételéhez, akár, ha a zsidó társadalom érdeke úgy kívánja, a saját közösségükb?l származók prostituálásához is ( Eszter könyve ) Az emberiség története háborúk, tömeggyilkosságok története. De egyetlen nép, a zsidó csinált ebb?l ideológiát, megalkotva magának egy saját istent, aki felhatalmazza, s?t parancsot ad a népírtásra. Levédve ezzel önmagát. Hisz isteni parancsra cselekedtem. Éppen ezért antagonizmus az új testamentum keresztény istenét a zsidóság istenével azonosítva jogfolytonossá tenni, hisz a zsidóság bosszúálló, gyilkosságra ösztönz? Istene teljesen ellentéte a keresztények szelíd, szeret?, megbocsátó istenének. Mert bár a keresztény Isten nevében is háborúztak, gyilkoltak, csak míg az el?z? erre szinte utasítást adott, az utóbbi a szeretetet, a megbocsátást hirdette. Bár a Tízparancsolat Ne ölj tétele, mindegyik vallásban benne foglaltat, a zsidó, a Ne ölj fogalmát csak a zsidó ember élete ellen elkövetett b?nnek fogja fel, a keresztény vallás eme tétele ezt általános érvény?nek értelmezi. Hisz az Új szövetség magyarázatának lényege éppen az, hogy míg az Ó-testamentum az Isten és a zsidóság között megkötött szövetség, addig az Új szövetség, ezt a végrendelkezést az isten és az egész emberiség szövetségére terjeszti ki. Ez persze a keresztény politikát soha nem tartotta vissza, hogy akár a más vallásúak, akár azonos valláson belüliek ellen háborúzzanak, ha hatalmi érdekek úgy kívánták. Nem az ?störténelmet nem fogadom el Pelikán. Azt nem fogadom el, hogy bárki, kategórikusan kijelentse, 1000-2000, vagy még régebbi létezésekr?l, hogy "Így volt, és slussz." Badinyiban, és sok más a múltunkkal foglalkozóban éppen azt értékelem, hogy nem kinyilatkoztatásokat tesz, hanem vizsgálódik. Hogy lehetett? Mik azok a hézagok a hivatalosan elfogadott történelemmagyarázatokban, amik kétségessé teszik az igazságát, mik azok a lehetséges alternatívák, amik magyarázatot adhatnak az el?bbiekben fellelhet? ellentmondásokra. Nagy hiba, ha ezeket az általuk egyébként ?szintén útkeresésnek mondott írásokat egyértelm?, és kategórikus ténynek fogjuk fel, mert az ilyenb?l jönnek aztán, a Jézus magyar volt kijelentések, következtetések. Én soha nem mondtam azt, hogy a magyarság történelme, csak 1000 éves múltra tekint vissza. Nem tudom, hogy ez honnan jutott eszedbe, hisz a magyarságról nem is tettem említést az el?z? írásban. Amikor máshol a magyarság 1000 évér?l tettem elmítést az legfeljebb abban a vonatkozásban lehetett, hogy a magyar királyság Kárpát medencei létér?l 1000 év óta vannak írásos bizonyítékok. Európában egyedülállóan. Egyetlen nép sem jelenik meg a történelem folyamán múlt, el?élet nélkül, egyik napról a másikra, a semmib?l. A magyarság története sem 896ban kezd?dött, és nem István megkoronázásával teljesedett ki. Hivatalos politikánknak éppen ez a b?ne, hogy e történelmi folyamattal nem akar foglalkozni. Ma sem, a Fidesz kormány sem, hisz az államtitkár egyértelmüvé tette, hogy nem akar az oktatás a Finnugor elmélet talajáról letérni. |
Pelikan | 2011.01.29. 03:46:26 | Reply | 174.1.229.58 | | | Nyilas: Igazad van tevedtem(tudatosan) , nem O Szovetseg hanem O testamentum,de engedd meg nekem azt ,hogy amit ok terjesztnek (az oszovetseg szerzoi)az egy fajta szovetseg. Irod,hogy semmi bajod a Zajti es a Badinyival,de megsem fogadod el a magyar ostortenelmet vagyis nem nagyon hiszel csak visszamenoleg ezer evig.Nagy hiba!!! Nyilas engedd meg , ajanlom ,de nem csak neked mindenkinek akik meg nem olvastak: Zakar Andras Sumer Hitvilag es a Biblia. |
Nyilas | 2011.01.24. 11:51:04 | Reply | 84.0.194.217 | | | Pelikan: Ugyan én vallottam máshol, hogy a filozófia a jelenséget a mályebb megismerés érdekében részekre bontja, és ezt ma is vallom. Egy vélemény azonban kissé más megvilágításban kell hogy essen. Nyelvtanilag, mondatszerkezeti elemzés okán ki lehet emelni bel?le egy mondatot. A mondanivalót azonban csak összefüggéseiben értelmezhetjük. Ezért próbáltam Construckttal is éveken kerestül megértetni, hogy amikor ? bemásol az én írásomból egy mondatot, és arra választ vár, az butaság. Az Ó szövetségr?l nem vitatkozni lehet, de lehet róla természetesen beszélni, csak az Ó testamentumnak valóságban a valláshoz, mármint a keresztény valláshoz nincs semmi köze. Még akkor sem, ha a kersztény vallások erre próbálnak építkezni. Az ó-szövetség a zsidó hitvilág, a zsidó történelemmagyarázat mitológiagyüjteménye. Így is kellene kezelni. Egyértelm?en bemutatja a zsidó lelkületet, életszemléletet, mtámpontot ad a zsidóság mint emberfaj megismeréséhez, a mai viselkedésének magyarázatához is. A mai keresztény, keresztyén egyházak is tévesen itélik meg, amikor az egyistenhit els? megjelenését látják benne, a zsidó Ó-testamentum, a zsidó vallásban ugyanis szó sincs egy istenr?l, csupán saját maguknak kreáltak egy saját istent. Nincs semmi bajom a múlt, így a jelen kereszténység el?tti, vallási társadalmi szerkezetek kutatásával. Zajti Ferenccel sem Badinyival sem. de ugyanolyan kritikusan kell kezelni ezeket az értekezéseket is, mint minden mást. Még akkor is, ha esetleg érzelmileg közelebb állnak hozzánk. Különben semmivel nem vagyunk mások, mint a vakhit? katólikus, moszlim, vagy kommunista. Jézus kilétét is lehet vitatni. Végiggondolva az életutat, az zsidóság akkori életszemléletét, valószínüsíthet?, hogy nem a zsidó etnikum tagja volt. De a kor, és a térség etnikai összetételét tekintve, 2000 év távlatából kijelenteni azt, hogy biztosan akármelyik kiválasztott népcsoporthoz tartozott, ugyanolyan szemlélet, mint elfogadni azt, hogy Dávid házának leszármazottja. Mivel családnevek abban a korban nem voltak, igy még etimológiailag sem lehet következtetni a hovatartozására |
Pelikan | 2011.01.24. 08:50:04 | Reply | 174.1.229.58 | | | Nyilas: " Lehet vitatkozni azon, hogy jó e a kereszténység. Lehet nosztalgiázni azon, hogy visszatérjünk a senki által nem ismert ?skeresztény gyökerekhez, "
Hat igen, lehetne vitatkozni az O-szovetsegen is,de tobb mint nosztalgiazas az oskereszteny vagy az oskeresztyenseg. Ajanlom akit erdekel a magyar-ostortenelem vagy a oskeresztenyseg olvassa el Zajti Ferenct; Magyar Evezredek vagy szinten Zajti Ferenctol Zsido Volt-e Krisztus cimu konyvet. De tobb mint erdekes ,hogy John Bowring a neves angol nyelvesz,tortenesz es allamferfi mit irt a magyar multrol a magyar nyelvrol ami nem csak ezer eves mint a rank eroszakolt vatikani vallas. Mert a hit es a vallas ket kulon fogalom. |
Nyilas | 2011.01.23. 09:47:06 | Reply | 81.182.85.243 | | | Kedves Bazalt. A "szeretet vallásához" semmivel nem tapad több vér. mint az emberi társadalom fennálása során bármely másw valláshoz, vagy éppen az istenhiten alapuló valláson kívüli emberi közösségekhez. Túl kellene már lépni ezen az ateista, materialista " vallás" által belénk sújkolt vallásellenes hisztérián. Háborúk, gyilkosságok nem azért történtek ebben az elmúlt 2000 évben, mert Európában kereszténység volt, hanem azért mert politikai érdekek voltak. A szomszédokat, meg a Német-Római birodalmat a történelmünk folíyamán soha nem tartotta vissza a közös keresztény vallás az ellenünk indított háborútol. A hódítás céljától sem, meg a rablástól sem. A népszaporulat fellendítését nem a cölibátus feloldása oldaná meg. Az a néhány ezer katólikus pap nem tornázná fel a magyarság lélekszámát. Ha beszüntetnék a TV adásokat, vagy legalábbis a TV m?sorokat nem a társadalom elidegenítésére a szingli életmód, a valósítsd meg önmagad, a család az önmegvalósítás gátja, tipusú propagandára használnák. Az inkább megoldás lenne. Van egy vallási közösség nálunk, a nazarénusok. Nem néznek Televíziót. Annyi gyerek születik náluk, amennyivel " az Isten megajándékozza" ?ket. Nyolc, kilenc gyermek nem ritka egy családban. Honnan tudod hogy " annyi aberrált gyermekmolesztáló" van köztük? miért nem volt köztük annyi gyermekmolesztáló, amíg nem volt divat, hogy a perekb?l meg lehet élni. Miért 40 éves korában jut valakinek eszébe, hogy hat éves korában molesztálta a pap. Semmi más ez, mint az új világrend vívmánya. Lehet vitatkozni azon, hogy jó e a kereszténység. Lehet nosztalgiázni azon, hogy visszatérjünk a senki által nem ismert ?skeresztény gyökerekhez, a valóság azonban az, hogy 1000 év óta a magyarság ebben a keresztény állapotában létezik, ezen keresztény környezetben. És még létezik. A többi találgatás. A mi lett volna ha kategóriája. Ma világméret? támadás folyik a kereszténység ellen. És most nem az arab világban történtekr?l beszélek, az a kevésbé veszélyes. Arról, ami észrevétlenül, itt a nyugati kúltúrában folyik. És ez sokkal veszélyesebb számunkra, mint amit a keresztényység felvétele jelentett. Mert ez valóban szétrombolja a társadalmat. Azt pedig nem éljük túl. |
Bazalt | 2011.01.22. 13:58:51 | Reply | 213.178.104.171 | | | Hát igen, sajnos a "szeretet vallásához" valóban sok vér és b?n tapad. Ám ha akkor nem vette volna fel az ország a kereszténységet, akkor ezzel ürügyet szolgáltatott volna arra, hogy a szomszédok - f?leg a Német-Római birodalom - háborút indítsanak ellenünk hittérít? céllal, amit - mint mindig ilyenkor - hódítás-rablás is kísért volna. Ami a mát illeti: jó lenne, ha a mai katolikus papok, szerzetesek és apácák visszatérnének az ?skeresztény gyökerekhez, és nem szegülnének ellen a jóistan azon parancsolatának, miszerint "szaporodjatok és sokasodjatok". Akkor talán nem lenne ennyi aberrált gyerekmolesztáló köztük és a családalapítással ?k is segítenének a népességfogyást megakadályozni, mert amilyen helyezetben van az ország, minden egyes emberre szükség van etéren. Ha meg Róma hajthatatlan etéren, akkor egy t?le független magyar katolikus egyházzá kéne átalakítani a meglév?t, addig, mígnem hivatalosan is engedélyezik az egyházi személyek házasodását. |
védelem | 2011.01.22. 00:03:32 | Reply | 188.36.173.113 | | | Hungaria: A magyar egyházszervezet kiépítését már István apja, Géza megkezdte. István csak folytatta apja munkáját. Felvette a nyugati kereszténységet és törvényekkel er?sítette azt. A szeniorátust és a levirátust Géza fejedelem uralkodás alatt eltörölte, és helyette létrehozta a primogenitúra öröklési rendet. Így került els?szülött fia a trónra. Koppány követelései tehát jogtalanok voltak. Felesleges egy olyan öröklési rendr?l beszélni, ami az adott szituációban már nem létezett! Ráadásul Istvánt gyermekkora óta vallásos uralkodónak nevelték, az akkori törvények szerint jogosan került a trónra. Ilyen módon tehát helytelen ?trónbitorló?-nak nevezni azt az embert, aki megszüntette Magyarország egyházzal szembeni függ?ségét és teljes egészében megszilárdította a magyar egyház-és államszervezetet. Részben neki köszönhet?en lettünk része a keresztény Európának. Minden, amit tett, hasznos volt a magyaroknak. Ezenkívül azzal, hogy feleségül vette Gizellát ezzel dinasztikus kapcsolatot teremtve a Német-római birodalommal, elérte, hogy kizárólag a nagy erej? hadsereggel rendelkez? rokoni dinasztia vihesse tovább az Árpádok hatalmát.
Köszönöm, hogy elmondhattam a véleményem! |
Semmi | 2008.09.06. 16:12:48 | Reply | 84.224.4.54 | | | Az eröszak?Az eröszak sokak szerint jó dolog.Magyarok szerencsére nem ide tartoznak.De sajnos elfelejtik ha megsértik öket és a kész érvek nem segitenek sajnos nem eröszakot de valami elégtételt venni kel.Jah és még mi kérunk elnézést azért mert az németekel régen vissza foglaltuk északon a SAJÁT földünket.A mi vezetöink bocsánatot kértek ezért.(amit válaszra se méltatnak)MI mikor kapunk iet?Hozánk mikor szol egy nemzet hogy "bocsánat hibáztunk?Hogy roszat tetünk elenetek?MErt akkor sok mindent vissza kéne adni.Földet ,találmányt,a testvereinket idegenben. Ezt sose felejtsétek el. |
xerxes73 | 2008.08.29. 17:29:17 | Reply | 80.98.17.99 | | | Az angolok szakítottak a katolikus egyházzal,és megalapították a saját anglikán egyházukat.Miért gondolja a Katolikus,hogy ? az egyetlen,a NAGY EGYHÁZ? Egyáltalán nem biztos,hogy ?k tanítják jóra az embereket.Egyébként is,fegyverrel nem lehet ráer?ltetni a tanaikat az emberekre--ezt bizonyította a történelem is. |
Semmi | 2008.08.28. 10:37:33 | Reply | 84.224.37.120 | | | Móricz Zsigmond:Légy jó mindhalálig!(részlet)
"Most látja, itt élünk Európa kell?s közepén, olyan ez a kis Magyarország, mint egy szív, még a szívnek a két kamrája is meg van benne rajzolva.
Hát nem borzasztó az, hogy itt vagyunk Európa közepén, élünk, dolgozunk, kínlódunk, dalolunk, vigadunk, s nincs az egész világon sehol még nép, amelyik megértené a mi nyelvünket?...Sem a nyelvünket, sem az érzéseinket, sem az életünket. Magunknak kell itt lennünk, senkire se lehet számítani, csak ellenségünk van a világon, barátunk, rokonunk sehol.
Nem volt ez mindig így, volt valaha messze az Urálban, a Volga mellett egy Magna Ungaria, Nagy-Magyarország, abban az id?ben, mikor ideköltöztünk erre a mostani hazánkba, akkor folytonosan összeköttetésben voltunk az ?shazával. Bíborbanszületett Konstantinos görög császár még írja, hogy az ? korában, Krisztus születése után a X. században, követeket szoktak küldözni a magyarok a keleten maradt rokonokhoz, meglátogatták ?ket, tudakozódtak fel?lük, s gyakran kaptak hírt t?lük. De még azután is kellett, hogy érintkezzenek egymással, mert tudtak egymásról. Nem hallott még maga Julián szerzetesr?l? Nem?... Hát IV. Béla király idejében ez a Julián szerzetes négy társával elindult, hogy megtérítse keresztény vallásra a régi magyarokat, akik persze még pogányok voltak. El is jutottak oda, sok viszontagság után. Konstantinápolyon mentek keresztül, gyalog, borzasztó út... Onnan a Kaukázusba... Vegye el? a térképet, megmutatom. Így ment le talán Székesfehérvárról a Duna mellett, talán csónakkal Belgrádig, onnan gyalog Konstantinápolyig. Ott hajóra ült, s harminchárom nap alatt áthajóztak a Krími félszigetre, keresztül a Fekete-tengeren, onnan megint gyalog a Volgáig. De a Krímb?l kett? visszafordult, mert már nem bírták a nyomorúságot, a koplalást és az üldözést, ?k ketten továbbmentek. Valahol a Volgánál utolérte ?ket valami ragályos betegség, s abban elpusztult az utolsó társa is. Gellértnek hívták, de nem ez volt Szent Gellért. (Szent Gellért nem volt magyar, hanem olasz, ez épp ilyen hittérít? volt nálunk Julián el?tt kétszáz évvel.) Szóval Julián szerzetes gyalog vándorolt felfelé a tatárok földjén, egészen Kazánig. Ezen a tájon volt akkor Bolgárország. Csupa pusztaság volt ez az egész vidék, csak b?rsátrakban laktak a pusztai népek, marhát ?riztek, mint itt a Hortobágyon, itt még most is úgy élnek a gulyások, mint ott éltek... Hát mondom, itt véletlenül egy magyar asszonnyal találkozott, akivel beszélni tudott, s az megmagyarázta neki, merre menjen Nagy-Magyarországba... El is ment az úton, s másfél nap múlva szerencsésen megérkezett a magyarokhoz... Nahát, itt megörültek neki, házról házra híjták, etették, itatták, kérdez?sködtek, mint otthon a messzire elvándorolt testvérekr?l. Kérdezték: "Hun vagytok, hun szenvedtek? Tudjuk mink, hogy megszereztétek az Attila örökségét, csak becsüljétek is meg." - és efféléket... De nem sokáig maradhatott itt, mert a nagy magyarok fejedelme azt mondta neki: "Térj vissza, vérem, az országotokba, s mondd meg a királynak, az én testvéremnek, hogy én, a régi magyarok fejedelme, köszöntöm és ölelem és csókolom ?tet, s azt üzenem, hogy hamar készüljön a nagy veszedelemre! Jönnek napkeletr?l a tatárok, s azok az egész világot el fogják pusztítani! Már én is megkaptam a parancsot, hogy minden fegyveresemmel hozzájuk kell csatlakozni, de ennek a parancsnak ellentmondani nem lehet. ? legalább gy?jtse össze fegyvereit s szövetségeseit, hogy illend?en tudjon ellentállni a tatárnak..." Így szegény Juliánus már június 21-én megindult visszafelé, de nem azon az úton, amerre jött, hanem egy rövidebb úton, amit a nagy-magyarországiak tanácsoltak neki. A Volgán jött felfelé hajóval, azután az Okán tizenöt napig, azután az oroszok és a mordvinok országa közt jött el, a ruténeken át s a Vereckei-szoroson haza. Karácsony harmadnapján érkezett meg betegen a királyhoz, IV. Bélához, s mindent elmondott neki... És úgy is lett, négy esztend? múlva a tatárok itt voltak, s mindent kipusztítottak... Azért mégis annyit elért Magyarország akkor is, hogy a tatárok nem mentek tovább Európába... Mindig ez volt a mi sorsunk: nekünk kellett feltartani a keleti vad népeket, mindig Magyarország volt a széls? harctér, ahol igazi bástya fogadta a keleti hordákat... Nem bámulatos, hogy a magyarság azért jött keletr?l ide, hogy ezer éven át folyton ? akadályozza meg, hogy Európát baj ne érje a keletiekt?l?... Abba fogyott el a vérünk, hogy a keleti atyafiakkal verekedtünk, s védelmeztük a nyugati idegeneket, akik ezer éven át folyton idegenek maradtak hozzánk, és gy?löltek. Hát nézze, abban az id?ben, mikor a görög világ is a végét járta, már túl voltak a nagy kultúrán, jött a barbár Nagy Sándor, aki elfoglalta az egész Görögországot, akkor itt is mindenütt mintha csak megérett volna az egész világ a rothadásra: itt volt Kis-Ázsiában messze keletig a perzsa birodalom, aztán az indiai birodalom, aztán itt fent a tatárok birodalma, aztán a finnugor népeké, aztán Európában évszázadok, s?t évezredek óta egy helyen lakó népek, a folyók mentén terjedtek a szláv fajok, keresztül-kasul harcoltak rajtuk a germán fajták: hát akkor ez a Nagy Sándor egy csapat macedón katonával nekivág a világnak, s összetöri az egész keleti uralmakat: megveri Dáriust, elmegy egész végig az Iráni-fennsíkon az Indusig, mint mikor a villám belevág az erd?be, s mindent felforgat és feldúl. Az egész nem tartott csak egynéhány évig, akkor meghalt: de iszonyú híre lett. Itt fent a turáni népek megtudták, hogy az irániak ilyen gyengék. Felfordult az egész békés világrend. Megindultak a Góbi-sivatag tatár népei meg a turáni népek, s hozzáfogtak dúlni dél felé a gazdag Kínát s a gazdag Perzsiát. Ett?l megjött az étvágyuk, s most ezek a komisz pásztornépek nem akartak egyebet, csak rabolni. Kínának volt esze, épített ellenük egy olyan k?falat, hogy azon nem ment át a lovas tatár! Tizenkét méter magas k?fallal vették körül az egész ország északi határát, borzasztó munka volt, százötven évig építették, ez csak attól a hangya kínai fajtól telt ki... De amikor már a tatárok nem akartak ráfanyalodni a kancatejre, hogy megkóstolták a vért, hát elindultak nyugatra Európa felé, mert annak is olyan híre volt, mint a kínai gazdagságnak, egyik nyomta a másikat el?re. Ebbe az id?be már a finnek kiszakadtak a magyar-ugor népek közül, s el?re mentek északra, a lappok még jobban északra, ezek szegények fel is szorultak máig a Jeges-tenger partjára... de alighanem a magyarok is kiszálltak valahol, mert tudja, Kézai Simon, aki az utolsó Árpádházi király idejében írta le a magyarok történetét, azt írja egy helyen, hogy a magyarok valaha olyan helyen laktak, ahol örökös köd van, s nyár nincsen csak három hónapig, akkor is csak három óráig látni a napot, hat órától kilencig: hát ez az Északi-sarköv leírása, az északi fény az az örökös köd, és csakugyan, ott három hónap az egész nyár. Honnan tudták volna ezt ezel?tt hatszáz esztend?vel, ha nem emlékezett volna a szájról szájra szálló hagyomány a személyes tapasztalatra?... Na de becsülöm az eszüket, hogy ha ott jártak is, nem sok id?t töltöttek ott, nem tetszett a magyarnak ott a világ... Jobb lesz nekik a Duna-Tisza közén - gondolták magukba, s szépen lelegeltettek az Urál túlsó partján, le egész a Volga mellett... Itt szakadhattak el valahol. A konzervatív öregek azt mondták, hogy: jó lesz mán nekünk ez a fe?d, de a hetyke fiatalok addig hepciáskodtak, míg tovább nem mentek, átúsztattak a Volgán, elmentek a Don mellett, azon is átúsztak a töml?iken, s úgy akadtak a meotiszi ingoványokba, ez az itt e: a Krím félsziget. Mikor aztán itt nem fértek, mert ezek sose fértek a b?rükbe, hát kijöttek a Dnyeperhez: itt kötöttek szövetséget a görög császárral, itt verték meg ?ket a beseny?k, s tovább szorították a Dnyeszteren át, az lett az Etelköz. Hát osztán mán innen csak egy lépés volt, hogy bejöjjenek a Kárpátokon. Be is jöttek, s itt vónának máig... Szép hely, jó hely, csak dógozni ne kéne benne... És erre nyugatra nincs rokonunk? - kérdezte Misi. - Nyugat-Európában? - kiáltott fel Nagy úr. - Hogy volna!... Itt laknak a román népek, a germán népek, a szláv népek: teljesen idegenek... A franciák, spanyolok, olaszok? Mi közünk van hozzájuk? Vagy a németek, angolok, svédek, norvégok, dánok, hollandok: teljesen idegenek. Vagy az oroszok, tótok, horvátok, szerbek: pláne ezek, akik közel vannak, mind megöl? ellenségünk!... Úgy be vagyunk fogva, mint egy kalitkába. Kivel kössünk mi szövetséget? Francia, spanyol, olasz: ezek harcolnak, míg az érdek úgy hozza magával, aztán ünneplik egymást, mint rokonok. Német és angol? Nincs köztük egyéb ellentét, csak az, hogy melyik legyen az els? a világon... Ezért készek volnának az egész emberiséget lángba borítani, de különben nagyon értik egymást, két testvérnyelv és testvérészjárás... Az orosz, az pedig mint egy nagy kotlós, mind maga alá akarja gy?jteni a szláv népecskéket... De hova csatlakozzék a magyar? A nyelvünkben nincs egy szó, egy íz, ami ezekhez hasonlítson, s éppen úgy nincs a vérünkben sem. Csak annyi rokonság van a nyelvünk s a körülfekv? nyelvek közt, amit felszedtünk t?lük, amivel gazdagodtunk, készen átvettünk az ? m?veltségükb?l, így jött be a temérdek szláv szó, megtanultuk, s beolvasztottuk, germán szó, latin s román szó, amit megvettünk, megszereztünk t?lük, de ezt is úgy átformáltuk, hogy az édesanyja se ismerne rá... A magyar ember meg tud tanulni a világ bármely nyelvén tökéletesen, de a magyart még soha idegen születés? meg nem tanulta, hogy épkézláb módon tudjon rajta beszélni. - De hát ez borzasztó - bámészkodott Misi a térképen -, semmi rokon. - A rokonok?... Azokból pedig mi hasznunk?... Rokon volna a bolgár: de az elvesztette az ?si nyelvét és szláv lett... Rokon volna a török: de az mohamedán, s neki semmi egyéb rokonság nincs, csak a vallásbeli. Ezért nemcsak hogy nem voltunk velük atyafiak, de a legtöbbet t?lük szenvedtük a világ teremtése óta. Rokonok a finnek: de szegények messze vannak, s ?k is rabságban, még százszorta jobban, mint mi. Rokonok az észtek, zürjének, szamojédok, mordvinok, cseremiszek, votjákok, osztyákok, de hát ez má csak olyan rokonság, hogy Ádámról-Éváról meg a diófáról. Misi a foga közül tréfásan szólt: - Édesapám azt úgy szokta mondani, hogy: persze hogy rokonok vagyunk, a te anyád meg az én anyám: két asszony. - Így valahogy... - mondta Nagy úr. - A Magna Ungaria, amit még most is Jugriának írnak sok térképen, megsz?nt a tatárjáráskor. Az egész népet elsodorta, szétszórta, minden önállóságtól megfosztotta a mongol áradat. Még Mátyás király idejében tudtak valamit fel?lük, mert Mátyás követeket küldött, hogy nyomozzanak utánuk: neki volt velük célja, az országban úgyis kevés a magyarság, betelepíti ?ket ide. De már akkor az orosz birodalom egységes volt, és görögkeleti vallású volt a cár, s nem engedte még azt sem, hogy találkozzanak, hogy hírt vigyenek egymásról. Aztán jött a mohácsi vész, a török rabság, akkor már senki sem gondolt többet rájuk. Még Bethlen Gábornak sem jutott eszébe, hogy a törökökhöz küldött követeivel próbáljon utána nyomozni a Kaukázusban s a Volgánál a magyar ?srokonoknak... Nem is érezték ?k ennek a szükségét, mert akkor nem nemzeti szövetségben, hanem vallásiban éltek az emberek s az országok. Bethlen Gábornak nem a pogány ?smagyarok voltak a rokonai, hanem a protestáns svédek; Gusztáv Adolf volt az ? lelki testvére, nem Karakum... meg a sabartoiasfaloi... (Így is hívták egy id?ben valami ok miatt, írja Konstantinos Porphürogennétosz, a magyarokat.) Sokáig nézték a térképet. Misire kezdett rátelepedni ismét magányosságának érzése. Ahogy a térképet nézte, amelyeknek változatos színeibe a szép kis debreceni cipó formájú Magyarország pirossal volt befestve, elszédült attól a rengeteg néptömegekt?l, amelyek körös-körül, zöld, sárga, lila falánksággal rajzanak, mintha mind száját tátaná, s arccal fordulna felé titokzatos és kísérteties lények módjára. - Fenyegetik... - mondta rebegve. Nagy úr is soká hallgatott: - Hát bizony, nem az a kérdés, hogy honnan szerzünk rokonokat, hanem az, hogy meddig van haszna Európának bel?lünk. Eddig is nagyon szép volt Magyarország, de eddig szívesen lemondtak arról az élvezetr?l, hogy örök csatatéren lakjanak... Mert mintha azért volna vörösre festve ez a megye, mert ez örök vértenger volt: jöttek a beseny?k, jöttek a kunok, jöttek a tatárok, a törökök, ezeket a magyar vagy beolvasztotta, s megmentette t?lük Európát, vagy megverte, s vérével védelmezte meg a Nyugatot. Hát istenem, Németországnak, Franciaországnak, Angliának sem volt fenékig tejfel az élet, de hát ?k veszekedhettek egymással, s dolgozhattak a bels? harcok közben, s azok segítségével az emberi általános kultúra építésén. De Magyarország! Nekünk nem lehetett soha elvi vitákkal szórakozni, mi nem akaszthattuk fel egymást tudományos problémák miatt: nekünk egyszer?en meg kellett dögleni a török, tatár, német háborúk alatt... Igaz, a balkáni népeknek még rosszabb volt a sorsuk... mert ezek állandó hódoltságban éltek, s voltaképpen kiegészít? területek voltak a török korban a török államhatalom számára. A szerb, bolgár, dalmát, román népek adták a janicsárságot, ötévenként sorozták a gyerekeiket janicsároknak, valódi töröknek nem is volt szabad az lenni, s az állami tisztvisel?k is mind a balkán fajokból kerültek ki, még nagyvezér is alig volt igazi török eredet?. Tehát ebben a korban voltaképpen a Balkán élte ki magát, mint török uralom s Európa ostora. De a magyarság, az mindig csak jégtör? és véd?gát volt... De mi lesz a jöv?ben?... Az az egy bizonyos, hogy a múlt érdemeiért nem fogják fenntartani az országunkat... sem a fajtánkat... Kell, hogy valami hasznuk legyen bel?lünk. Hogy mi lesz ez, azt nem tudom: persze, az volna a legjobb s legszebb, ha minden magyar ember olyan kiváló volna, s olyan dolgokat tudna produkálni, amib?l az egész emberiségnek haszna lenne... Ez a beszéd mélyen megrendítette a kis Nyilast: eddig nem is gondolt volna arra, hogy az országok és a népek együtt számítanak, s egy életet jelentenek, de most úgy nézett a térképre, mintha tíz-tizenkét ember állana el?tte kidagadó izmokkal, ökölre s bajvívásra készen. - Hát akkor miért vagyunk szövetségben Ausztriával? - Szövetségben vagyunk? - kérdezte gúnyosan Nagy úr. - Nem vagyunk szövetségben, csak felfalt bennünket Ausztria. De az a baj, hogy túlságos nagy falat vagyunk neki. Nézze csak, Európa térképén Ausztria mint egy nagy száj vesz körül bennünket: csak nem bír lenyelni. Nincs teste, nincs zacskója, ahova beolvasszon, csak egy száj az egész, egy fertelmes kitátott száj. - Ez is - mondta Misi -, tessék nézni, ez is itt lent! - s Románia félkörére mutatott Erdély mögött. - Igen - mosolygott gúnyosan a nagydiák -, az is harapós, az is mar... Nagyon tátog ott, nagyon be akarja falni Erdélyt, de az is nagyobba fogott, mint amennyit nyelhet... Hanem az biztos, hogy... kutyamód körül vagyunk fogva... az ember csak azért bosszankszik, mert eszibe se jut... Milyen jó volna most, ha ezt a mardosást érezzük, szövetséget köthetnénk a hátuk mögött, példának okáért a németekkel, hiszen azokban is van egy kis turáni vér: az els? népvándorlásból (van a másodikból is elég). Ha meg a déli sarkon kezd csaholni ez a badár kuvasz, akkor meg a jó bolgár néppel meg a törökkel szövetkezhetnénk; csakhogy a bolgár, mondom, szláv lett, a török meg tetszhalott (és az is csúnyán el van szlávosodva, nagyon sokat felszedett az is a sok gy?zelme alatt). Így politizált a két gyerek a kollégium második emeletén egy rideg fehérre meszelt coetusban egy iskolai térkép felett, 1892-ben. T?n?dve nézték mind a ketten a térképet, s keresték a szabadulás útját. - Nincs más hátra - mondta a nagydiák -, muszáj elvárni a sorsot, aztán lesz, ahogy lesz. Ha Ausztria eddig fel nem habzsolt, ezután már nem fog, mert több baja van neki, mint nekünk. Abba a percbe, csak meg kell mozdítani, szétrobban, s lesz bel?le egy-kett?-három vagy négy ország... Magyarország mindig megmarad, jó zajda ez a Kárpát ponyvája itt körül, amibe bele van kerítve, s jó kötél a Duna-Tisza: hiszen csak kibírjuk addig, míg eljön az a jöv? id?, hogy a földrajz parancsa szerint, Magyarország lesz Európa igazi központja és f?városa. Mert nézze, ez a geometriai központ: keletr?l, nyugatról, északról, délr?l mind idetart. Ez itt középen olyan, mint a szív vagy a gyomor (az sem alábbvaló a szívnél): ennek az országnak van a legnagyobb jöv?je a következ? ezredévekben. Hiszen most már elvesznek a természetrajzi akadályok, a földrajzi távolságokat megszünteti a vonat, a hegyeket lenézi az ichor (tudja, Jókai megjövendölte, hogy a jöv? század regénye már a repül?gép jegyében fog lefolyni: már a leveg?ben fogja a csatákat megvívni az ember). Egyszóval csak a központiság jelent még valamit. Itt ez az áldott Nagyalföld, ha ezen gazdálkodó emberek fognak dolgozni, Európa bels? kertje lesz, olyan, mint a kiskert a parasztház körül, kint a nagy mez?k, az orosz síkság, balra a gyár- és bányavidékek, a német, francia kultúra; itt tesz középen a Duna-Tisza kertjében a kormányzó hatalom bels? vára... Ebbe segíthet a magyar a jöv? nemzedékeknek: meg kell építeni itt az egyenl?ség, szabadság, testvériség igazi hazáját, akkor nem lesz ellenségünk sehol, mert az ellenség csak a rablás, a hatalom alapján támad, az egyenl?ség, a testvériség alapján nincs ellenség; ezért lehet bízni csak a jöv?ben, mert sehol a világon még nem volt olyan forradalom, mint a mienk negyvennyolcban, hogy a f?urak s a köznemesség önként ajánlotta fel a parasztságnak a nemesi jogokat, ha ezt keresztül tudja csinálni az egész nemzet testében: akkor a magyarság egy olyan er?s vár lesz, amelyhez nem hasonlítható a legnagyobb birodalom sem... De hát ezt maga nem érti, öcskös... A kis Nyilas megfeszített aggyal hallgatott, a nagyobb diáknak valóban már inkább szavaiból kiáradó bels? tüze hatott rá, mint gondolatainak meggy?z? fonala. Azért nem hagyhatta abba a nagydiák a beszédet anélkül, hogy a következ?kben össze ne foglalja: - Ha nemzetiségünk a külföldön, sehol a világon nincs hasznunkra, érti, akkor a magyarságunk nem segít ahhoz, hogy ezzel hódítsuk magunkhoz az idegen népeket! A magyarságunk csak arra való, amire a szegény embernek a családi érzése, hogy idehaza összetartsunk, mert mindnyájan egyformán nyögünk alatta: egyikünk sem bújhat ki a felel?sség és a súly alól, hogy ? is magyar: no, hát akkor valami egyebet kell ebb?l az er?b?l er?södve produkálnunk, amire büszkén nézzen a külföld... Érti? Hogy a külföldinek az, hogy magyar, ne azt jelentse, hogy ez is egy kis rabló a nagy rablók közt!... Hanem azt, hogy ez is egy komoly és jó munkás a többi munkás mellett. Hogy erre lehet számítani! Hogy ennél jó helyen vagynak a talentomok! Hogy erre büszkén nézzenek: hogy nézd, a kis magyarság mit csinált a maga földjéb?l! Hogy mennyit szenvedett török-tatár alatt, mégis, ahogy lehetett, rögtön munkába állott, rögtön teremtett!... Tanult és dolgozott... Szeretett és boldogan munkálkodott... Nincsen itt semmi más, csak szeretni kell dolgozni, tanulni, vidámnak lenni s építeni!... Amit más meg tud tanulni, azt a magyar is tudja!... A magyar jobban tudja! Mert ennél nincsen serényebb, munkásabb és hasznavehet?bb nép a világon!... Nincs itten semmi baj ebben az országban: csak a politika..."
Engem nagyon megfogott ez a gondolkodás mód. |
Semmi | 2008.08.28. 10:35:17 | Reply | 84.224.37.120 | | | Móricz Zsigmond:Légy jó mindhalálig!(részlet) |
semmi | 2008.08.28. 10:06:34 | Reply | 84.224.37.120 | | | Hungaria: hát de van mert én mindig ugy tanultam ,hogy István a Király!!Koppány meg a pogány lázadó.Akkor igy gondoltam de azota szerencsére meg változott a véleményem.De akkor se felegyük ,hogy István sokat tett értünk. |
Hungaria | 2008.08.27. 14:59:15 | Reply | 84.3.123.74 | | | A keresztény papok amint betették a lábukat, t?zzel vassal elkezdték írtani az ?si kultúránkat, ennyit a kereszténységr?l.Azonkívül Koppány volt a trónörökös, István csak trónbitorló volt.Túlságosan is hataloméhes volt.Azonkívül abban a korban óriási felháborodást keltett avval a húzásával hogy a német császár lányát vette el.Miután magához ragadta a hatalmat k?keményen megszilárdította azt.Koppány azért halt meg mert próbálta védeni az ?si jól bevált rendszerünket.Amint átvettük a nyugati szkásokat az ország rögtön trónharcok és káosz színtere lett.
Azt hiszem innent?l kezdve nincs mit hozzáf?zni a dolgokhoz. |
|  |