 | Vitafórum 1956-2006 Megemlékezés. Mi az, hogy megünnepelni 56-ot? Mit ünneplünk meg egy bukott, tragédiába fulladt és vérrel megpecsétel forradalom emlékén? Mi mindent magyarázunk bele e drámai két hétbe, amikor a nyugati hatalmak összejátszva a kommunista Moszkvával, sandán, orruk alatt mosolyogva, karba tett kézzel szemlélték a magyarok küzdelmét, majd az évekig tartó szenvedést, gyilkosságsorozatot... s közben az 56-ban emigrált magyarok tudásából és munkaszeretetéb?l igen jól prosperáltak. Mi az, hogy ünnepelünk, és mi az, hogy ?k ünnepelnek? Azaz a kommunista utódok, illetve azok, akik 56-ban a megtorlások idején fegyverrel álltak a kádári "konszolidáció" mellé?
Van-e joga és erkölcsi alapja egy olyan pártnak ünnepelni, amely pártban ma is ott üldögél Horn Gyula, aki egykor mint pufajkás - feltételezhet?en - népellenes b?ncselekményeket követett el, és ott lehetett azok között, akik belel?ttek a tömegbe a Nyugatinál... Ma ezek a megbékélés és ki tudja milyen hülye szlogenek alapján "ünnepelnek", de hivatalos "közszolgálati" médiumaikban elsiratják az okkal és joggal kibelezett ÁVH-sokat. Azokat, akik 11 éven keresztül a terrort jelentették a magyarság számára, akik Esztergom érsek-prímását verték félholtra a börtönben, akik volt igazságügyi és kulturális minisztereket öltek meg börtöneikben, akik papok ezreit figyelték és büntették, börtönözték be, küldték a szovjet koncentrációs táborokba. Nos, ezeket siratja el Bánó András, s ezeknek az emléktáblájánál van mindig friss virág az MSZP székházán belül... De ?k azért ma ünnepelnek. Hiszen nekik van mit... leverték a forradalmat, kivégezték ellenségeiket, és máig hatalomban tudtak m aradni. S?t! Szabadon és - egyel?re - büntetlenül hazudozhatnak, nyirbálhatják az alapvet? emberi-és alkotmányos jogokat, kifoszthatják az országot, elfogadhatnak külföldi ken?pénzt... és aki ez ellen tiltakozik, azt éppen oda vihetik, mint 56-os el?deiket. Azt a népet pedig, amely pont ezen erkölcsi problémák miatt tiltakozik, s védi jelenlétével az Alkotmányos jogokat, széls?jobboldalinak, fasisztának, antiszemitának nevezik, s kilátásba helyezik szétverésüket, ha nem mennek el onnan szépszerével, ahová rend?rségi engedélyük szól... Ünnep? Kinek és hogyan? Nekünk legfönnebb megemlékezés, emlékezés, gyász és meghasonlás. Hiszen a gyilkosok ünnepelnek, s mennek Ausztriába megköszönni, hogy befogadta a Lajtán túli új haza azokat, akiket ?k és el?deik kiebrudaltak saját honukból.
És mit tesz most Európa? Ugyanazt! Röhögve, karba tett kézzel szemléli, hogyan fosztják ki, ölik le, mészárolják a magyart. Mert mészárlás ez is, ami most folyik. Amolyan kádári konszolidáció. Hiszen az az öreg, aki nem tudja megvenni a gyógyszerét, az beledöglik a mai kommunisták aljas hatalmaskodásába. Aki nem tud elmenni orvoshoz, mert a háromszáz forintjából a kölykének vesz inkább ennivalót, az is beledöglik... s azok is mind, akik vállalkozásukat kénytelenek megszüntetni, akiknek egzisztenciája, egész életük munkája megy ma tönkre azért, mert Gyurcsány elvtárs és bandája rosszul kormányozott, hazudott és nem csinált semmit négy évig... Ez is gyilkosság, ha nem is akasztófán.. Gulágon vagy az Andrássy út 60. pincéiben.
A felel?s vezet?ket persze nem érdekli, hogy miket mondanak, írnak róluk. Nekik svájci bankszámláikon van a pénzük, s nem is akarják átérezni, hogy mit érez, és hogyan hullik el a nép. De ?k azért ünnepelnek. 56-ot ünneplik, s immár arról szónokolnak, hogy valójában el?deik már akkor a megújulást, a demokráciát szolgálták, s ?k voltak azok, akik e forradalom igazi h?sei voltak.
És ?k ünnepelnek, de nem említik a határon túliak azonosulását a magyar forradalommal, azt, hogy ezrek és ezrek szenvedtek 56 után a körülöttünk lév? államokban... nem említik, mert ?k megtagadták gyurcsányi hazug állításokkal azt a nemzetrészt, amely egykor eggyé tudott és akart válni az anyaország harcával... áldozatot hoztak ?k is, de ez az áldozat ma említésre sem méltó - az ünnepl? kommunista utódok számára.
Aljas világot élünk, a hazugság, a hit nélküliség, a nemzeti összetartás teljes hiányának és az erkölcstelenségnek a világát. És múlik az id?. Nagyszüleink, szüleink után ma minket hiteget ugyanaz a kommunista söpredék a szebb jöv?vel, miközben már gyermekeink és unokáink jöv?jét is elherdálták, kilopták... Ünnepelnek az átkozottak, mert övék a hatalom és e hatalommal vissza lehet élniük.
Magyarország ma éppen olyan helyzetben van, mint volt a forradalom el?tt... vagy tán egy fokkal rosszabban. És ma sem lesz változás, nem lesz szabadság, nem lesz demokrácia... mindaddig, amíg ?k 1956-ot ünneplik. Amíg a "köztelevízióban" falaznak nekik, s 56-ról úgy beszélnek, mintha az, az ÁVH h?seinek ünnepe volna. Hát én nem ünneplek, nem megyek sehová, nem megyek tüntetni, s nem megyek szónokolni. Mindössze egyetlen szál gyertyát gyújtok az 56-os magyar h?sök és a mai magyarországi népirtás várható áldozatainak emlékére. Mert 1956 nekem nem ünnep... épp úgy nem, mint ahogyan Batthyány Lajos és az aradi vértanúk kivégzésének napja sem az. Sötét napok emléke következik sötét napokon, egy kilátástalan világban, ahol megsz?nt a demokrácia, az emberi jogok és a szabadság. Igaz, nekem van egy reményem és fényem, amely mindenki számára elérhet?... Isten! Aki ebben a mély sötétségben remény és világosságot nyújt, s aki ha velünk van, ellenünk nem gy?zhet senki - ígérte. Ám, e zt az egész nemzetnek meg kellene értenie... akkor is, ha ma még ?k ünnepelnek! (Indította: paluz, 2006.10.19. 13:11:04) | paluz | 2006.10.19. 13:26:23 | Válasz erre | | | | | A Nemzetbiztonsági Hivatal a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. Törvény 5. §. b) pontja alapján felderíti és elhárítja a Magyar Köztársaság alkotmányos rendjének törvénytelen eszközökkel történ? megváltoztatására vagy megzavarására irányuló leplezett törekvéseket. Ugyanezen szakasz h) pontja értelmében a nyomozás elrendeléséig végzi az állam elleni b?ncselekmények (így különösen: alkotmányos rend er?szakos megváltoztatása Btk. 139. §, alkotmányos rend elleni szervezkedés Btk. 139/A §, lázadás Btk. 140.§, rombolás Btk. 142.§) felderítését.
Szükségesnek tartjuk felhívni a figyelmet, hogy az elmúlt hetekben történt demonstrációk - tekintet nélkül azok jogszer? voltára - jellegüknél fogva alkalmasak arra, hogy azokat széls?séges személyek vagy csoportok jogellenes cselekmények - akár a fent említett b?ncselekmények elkövetésére használják fel. Ezáltal a békés és törvényes demonstráció tömegzavargássá alakulhat át, melyben a részvev?k - tekintet nélkül eredeti szándékukra - akár puszta jelenlétük miatt is b?ncselekmények elkövet?jévé válhatnak. A bírói gyakorlat szerint ugyanis aki jelen van egy b?ncselekmény elkövetésénél és jelenléte szándéker?sít? hatással lehet a b?ncselekmény elkövet?jére, pszichikai b?nsegédként maga is a b?ncselekmény elkövet?jévé válik. Ezért a tömegzavargásokban való passzív részvétel is elkövetési magatartásnak min?sül.
A jelzett b?ncselekményi kör ezen felül az elkövetési magatartás tanúsításával befejezetté válik, nem szükséges, hogy az alkotmányos rend, vagy annak intézményei ténylegesen veszélybe kerüljenek vagy sérelmet szenvedjenek.
Megjelenés: 2006. október |
| paluz | 2006.10.19. 13:28:40 | Válasz erre | | | | | Haragos requiem egy országért
Volt egyszer egy Magyarország. Szétlopták a kommunisták, Rónak rá még adósságot, S lenyomják a lakosságot.
Vezérük a Gyurcsány Ferke, Hazudozik reggel, este, ?ket kilóra megvette, És a népet megvezette.
Ígért nékünk gazdagságot, S eladták a gazdaságot. Bankprofit az égig ér fel, Itt a magyar már csak néger.
„Baloldali” milliárdos, Mért nem másutt, mért pont épp itt, Fejlett „cucilizmus” után Fasizmust mért nékünk épít???
Hazug szókkal agyunk mossák. „?k a jók! Az ellenség más!” Megfigyelnek nappal, s éjen, Hogy ki mást gondol, az féljen.
Rend?rei, ha felt?nnek, Járókel?k menekülnek. S ki a verést még túléli, Azt a bíró elítéli.
Kórházakból lakópark lesz, Magyar emberekb?l homeless. Aki beteg, majd megdöglik. Sok idegen beözönlik.
Ferke hazát nékik épít, Fölösleges már a nép itt. Elpusztítja, ez a dolga. Aki marad, legyen szolga.
Magyarország néki „kurva”, Arra büszke, hogy „elkúrta”. A megvetést jól viseli. Saját mocskát másra keni.
Hazugságban fogant, hitvány, Kollaboráns, gengszter kormány; Csúfneve is méltán ocsmány: Sunyi, „böszme” Kúrcsány kúrmány. |
| Gergely | 2006.10.19. 14:50:01 | Válasz erre | | | | | | paluz: Remélem, majd egyszer a köz médiába is bekerülnek a verseid, mert az azt jelentené, hogy gy?ztünk! |
| dacu' | 2006.10.21. 00:04:57 | Válasz erre | | | | | paluz: Name The Dacians were known as Geton (plural Getae) in Greek writings, and as Dacus (plural Daci) and Getae in Roman documents; also as Dagae and Gaete? see the late Roman map Tabula Peutingeriana. Strabo tells that the original name of the Dacians was "daoi", which could be explained with a possible Phrygian cognate "daos", meaning "wolf". This assumption is enforced by the fact that the Dacian standard, the Dacian Draco had a wolf head.
[edit] Geography Dacian Kingdom, during the rule of Burebista, 82 BC.Towards the west Dacia may originally have extended as far as the Danube where it runs from north to south at Waitzen (Vacz). Julius Caesar in his De Bello Gallico (book 6) speaks of the Hercynian forest extending along the Danube to the territory of the Dacians. Ptolemy puts the eastern boundary of Dacia Trajana as far back as the Hierasus (Siret river, in modern Romania).
The extent and location of the later geographical entity Dacia varied in its four distinct historical periods (see History, below);
The Dacia of King Burebista- 82-44 BC, stretching from the Southern Bug river in what is today Ukraine to the Danube in what is today Slovakia, and from the Balkan mountains in what is today Bulgaria to Transcarpathia in what is today Ukraine The Roman province Dacia Trajana, established as a consequence of the Dacian Wars during 101-106, comprising the regions known today as Banat, Oltenia and Transylvania. The later Roman province Dacia Aureliana, reorganised inside former Moesia Superior after the abandonment of former Dacia to the Goths and Carpi in 271. [edit] Culture Based on archaeological findings, the origins of the Dacian culture are believed to be in Moldavia, being identified as an evolution of the Iron Age Basarabi culture.
The Dacians had attained a considerable degree of civilization by the time they first became known to the Romans.
[edit] Religion Main article: Dacian mythology Dacian Sanctuary at Sarmisegetuza Regia.According to Herodotus History (book 4) account of the story of Zalmoxis (or Zamolxis), the Getae (speaking the same language as the Dacians - Strabo) believed in the immortality of the soul, and regarded death as merely a change of country. Their chief priest held a prominent position as the representative of the supreme deity, Zalmoxis. The chief priest was also the king's chief adviser. The Goth Jordanes in his Getica (The origin and deeds of the Goths), gives account of Dicineus (Deceneus), the highest priest of Buruista (Burebista).
Besides Zalmoxis, the Dacians believed in other deities such as Gebeleizis.
[edit] Society Comati Buridava Residential Pallace Reconstruction.Dacians were divided into two classes: the aristocracy (tarabostes) and the common people (comati).
The aristocracy alone had the right to cover their heads and wore a felt hat (hence pileati, their Latin name).
The second class, who comprised the rank and file of the army, the peasants and artisans, might have been called capillati (in Latin). Their appearance and clothing can be seen on Trajan's Column.
Dacians had developed the Murus dacicus, characteristic to their complexes of fortified cities, like their capital Sarmizegetusa in today Hunedoara (Romania). The degree of their urban development can be seen on Trajan's Column and in the account of how Sarmizegetusa was defeated by the Romans. The Romans identified and destroyed the water pipelines of the Dacian capital, only thus being able to end the long siege of Sarmizegetusa.
Greek and Roman chroniclers record the defeat and capture of Lysimachus in the 3rd century BC by the Getae (Dacians) ruled by Dromihete, their military strategy, and the release of Lysimachus following a debate in the assembly of the Getae.
The cities of the Dacians were known as -dava, -deva, -äá?á ("-dawa" or "-dava", Anc. Gk.), -ä?âá ("-deva", Byz. Gk.) or -äáâá ("-dava", Byz. Gk.), etc. . A list of Dacian davas 1 :
1. In Dacia: Acidava, Argedava, Burridava, Dokidava, Carsidava, Clepidava, Cumidava, Marcodava, Netindava, Patridava, Pelendava, *Perburidava, Petrodaua, Piroboridaua, Rhamidaua, Rusidava, Sacidava, Sangidava, Setidava, Singidava, , Tamasidava, Utidava, Zargidava, Ziridava, Sucidava ? 26 names altogether.
2. In Lower Moesia (the present Northern Bulgaria) and Scythia minor (Dobrudja): Aedeba, *Buteridava, *Giridava, Dausadava, Kapidaua, Murideba, Sacidava, Scaidava (Skedeba), Sagadava, Sukidaua (Sucidava) ? 10 names in total.
3. In Upper Moesia (the districts of Nish, Sofia, and partly Kjustendil): Aiadaba, Bregedaba, Danedebai, Desudaba, Itadeba, Kuimedaba, Zisnudeba ? 7 names in total.
Gil-doba, a village in Thracia, of unknown location.
Thermi-daua, a town in Dalmatia. Probably a Grecized form of *Germidava.
Pulpu-deva, (Phillipopolis) today Plovdiv in Bulgaria.
[edit] Occupations Dacian gold coins of Koson type, 1st century BC.The chief occupations of Dacians were agriculture, apiculture, viticulture, livestock, ceramics and metal working. The Roman Province Dacia is represented on Roman Sestertius (coin) as a woman seated on a rock, holding aquila, a small child on her knee holding ears of grain, and a small child seated before her holding grapes.
They also worked the gold and silver mines of Transylvania. They carried on a considerable outside trade, as is shown by the number of foreign coins found in the country. See also: Decebalus Treasure
Commercial relations were fluorishing for centuries, first with the Greeks, then with Romans, as we can find even today an impressive collection of gold currency used in various periods of the dacian history.
[edit] Language Dacian objects.Main article: Dacian language Dacians spoke an Indo-European language, but its characteristics are still disputed, due to insufficient archaeological evidence. Some Greek sources quote some place names, words and even a list of about fifty plants written in Greek and Roman sources (see List of Dacian plant names), but this is still not enough to classify it, although many scholars assume it was part of the Satem branch.
Modern Romanian language has a substratum of several hundreds words from an ancient Balkan language, often identified with the language of the Dacians. Some of these words have cognates in Albanian language, which may have evolved from another Dacian dialect.
[edit] Political entities Classical Dacia and environs, from Alexander G. Findlay's Classical Atlas to Illustrate Ancient Geography, New York, 1849.At the beginning of the 2nd century BC, under the rule of Rubobostes, a Dacian king in nowadays Transylvania, the Dacians' power in the Carpathian basin increased by defeating the Celts who previously held the power in the region.
A kingdom of Dacia was in existence at least as early as the first half of the 2nd century BC under king, Oroles. Conflicts with the Bastarnae and the Romans (112 BC-109 BC, 74 BC), against whom they had assisted the Scordisci and Dardani, greatly weakened the resources of the Dacians.
Under Burebista (Boerebista), a contemporary of Julius Caesar, who thoroughly reorganized the army and raised the moral standard of the people, the limits of the kingdom were extended to their maximum. The Bastarnae and Boii were conquered, and even the Greek towns of Olbia and Apollonia on the Black Sea (Pontus Euxinus) recognised Burebista's authority.
Indeed the Dacians appeared so formidable that Caesar contemplated an expedition against them; something his death prevented. About the same time, Burebista was murdered, and the kingdom was divided into four (or five) parts under separate rulers. One of these was Cotiso, whose daughter Augustus is said to have desired to marry and to whom Augustus betrothed his own five-year-old daughter Julia. He is well known from the line in Horace (Occidit Daci Cotisonis agmen, Odes, III. 8. 18).
The Dacians are often mentioned under Augustus, according to whom they were compelled to recognize Roman supremacy. However they were by no means subdued, and in later times seized every opportunity of crossing the frozen Danube during the winter and ravaging the Roman cities in the province of Moesia.
[edit] Roman conquest Roman roads along the Danube.Main article: Dacian Wars From 85 to 89 AD, the Dacians were engaged in two wars with the Romans, under Duras or Diurpaneus, and the great Decebalus.
In 87, the Roman troops under Cornelius Fuscus were defeated, and Cornelius Fuscus was killed by the Dacians under the authority of their ruler, Diurpaneus. After this victory, Diurpaneus took the name of Decebalus. The next year, 88 AD, new Roman troops under Tettius Iullianus, gained a signal advantage, but were obliged to make peace owing to the defeat of Domitian by the Marcomanni, so the Dacians were really left independent. More than this, Decebalus received the statute of "king client to Rome", receiving from Rome military instructors, craftsmen and even money.
To put an end to this disgraceful arrangement, or perhaps to restore the finances of the Roman Empire by capturing the famous Treasure of Decebalus, Trajan resolved to conquer Dacia, thus gaining control over the Dacian goldmines of Transylvania. The result of his first campaign (101-102) was the siege of the Dacian capital Sarmizegethusa and the occupation of a part of the country. The second campaign (105-106) ended with the suicide of Decebalus, and the conquest of the territory that was to form the Roman province Dacia Traiana. The history of the war is given by Dio Cassius, but the best commentary upon it is the famous Column of Trajan in Rome.
The Romans conquered only a portion of Dacia. Most of the Romanian historians and linguists believe that many of the Dacians became Romanised. See also: Origin of Romanians
After Aurelian's withdrawal the last hope to revive Dacia was Regalianus. About his origin, the Tyranni Triginta says he was a Dacian, a kinsman of Decebalus. |
| Construct | 2006.10.22. 09:11:14 | Válasz erre | | | | | | Paluzkám, egy más topicon mintha adós volnál egy pár felelettel... |
| Jocó | 2006.10.22. 12:52:12 | Válasz erre | | | | | | construct, megint nem kérdeztünk. |
| paluz | 2006.10.25. 15:09:41 | Válasz erre | | | | | Construct: persze hogy adós maradtam ...mert k..@ra nem tetszett hogy Te arra utasítgatsz ,hogy én definiáljam neked a rendszerváltás fogalmaát . nem akartam durva lenni de most felteszem, a kérdést Te teljesen hülyének nézel ? mert akkor folytathatjuk úgy is.(Előzmény: Construct, 2006.10.22. 09:11:14) |
| paluz | 2006.10.25. 15:13:45 | Válasz erre | | | | | Ja topic lezárónak :
- nagyon jól sikerült a megemlékezés .
szép volt mszp-szadesz !!!
külön köszönjük az izraeli ávh.-nak .
remélem mindenkinek személyesen is sikerül majd átvenni a jutalmat. |
| paluz | 2006.10.25. 15:21:43 | Válasz erre | | | | | szép képek 2006 10 23 .-ról .
lassan jön be .
http://peteki.jokaiszki.hu/okt23/? |
| x | 2006.10.25. 16:49:39 | Válasz erre | | | | | A szlovákiai napilapok továbbra is kiemelt helyen foglalkoznak az 1956-os magyar forradalom 50. évfordulójának ünnepségeivel, illetve a budapesti utcai zavargásokkal. A Pravda szerint Magyarország óriási nemzetközi blamázst szenvedett el, és szinte az egész világ el?tt lejáratta magát.
A SME Forradalom, blamázs és hazugságok címmel közöl kommentárt a budapesti eseményekr?l. A cikkíró szerint az ünnepség még Ján Slotát, a Szlovák Nemzeti Párt vezet?jét is meghatotta volna, hisz az utcai tüntet?knek sikerült mozgásba hozniuk egy tankot. Slota korábban éppen tankokat kivánt volna küldeni Budapestre.
A cikkíró els?sorban az ellenzéki politikusokat marasztalja el azért, hogy az ünnepség blamázsba torkolt. Senki nem követeli Orbán Viktortól, hogy hamis egységet színleljen, ám hatalmában állt, hogy oktober 23-át kihagyja az általa vezetett permanens kampányból - véli szerz?.
Gyurcsány Ferenc emlékezetes beszéde, mely kiváltotta a hosszantartó válságot, a demokráciában jó ok a lemondásra - hangsúlyozza a SME cikkirója.
Amennyiben viszont a kormányf? nem lép vissza, nem lehet lemondását kikényszeríteni pusztító következményekkel járó polgári engedetlenség szervezésével - olvasható a SME cikkében.
Elszalasztott áhítat
Az Új Szó számos magyarországi témájú írása mellett ankétot közöl, merlynek résztvev?ik kifejtik véleményüket a budapesti zavargásokról. A Csemadok országos elnöke, Hrubik Béla szerint végtelenül elszomoritó, hogy a nemzet egy ilyen ünnepet sem képes közösen, békében megülni.
Bugár Béla, az MKP elnöke szomorúnak nevezte, hogy arról kell cikkeznie a nemzetközi sajtónak, hogy Magyarországon tüntetnek és l?nek. Bugár szerint mindkét oldal elszalasztotta a lehet?séget, hogy az egész világ áhitattal tekintsen a szabadságharc h?seire és Magyarországra. |
| phoenix | 2006.10.25. 16:54:01 | Válasz erre | | | | | | Én nem tudom hová tenni ezeket a zavargásokatt.... mert egyik részr?l azt mondom: nem így kellene. De a másik felem azt mondja, hogy sok ember ezekkel a megszorításokkal szinte halálra van ítélve, másrész Gyurcsány hazugságai kinyitják a bicskát az ember zsebében.... |
| phoenix | 2006.10.25. 16:56:10 | Válasz erre | | | | | | És miért pont Magyarország járatta le magát? hiszen a kormányunk az, aki mindennek a cécónak az okozója... bár igazad van, mi választottuk ezt a kormányt áprilisban... (én nem). hát együk amit f?ztünk. |
| phoenix | 2006.10.25. 17:01:01 | Válasz erre | | | | | És még valami (ne utáljatok érte, nem rosszindulatból mondom) van egyáltalán okunk ünneplésre ezen a napon? hiszen ennek inkább gyásznapnak kellene lennie... az emberi jogainkat sárba taposták ezen a napon... cirka 40 évre. Most pedig az igazságosság édes érzése van sárba tiporva. Ferenc álszent, (ál)megbánást tanusító arckefejezése szinte a szemem el?tt lebeg... hát ezért nem lett volna kedvem ünnepelni. |
| HunGery | 2006.10.25. 17:02:46 | Válasz erre | | | | | phoenix:Hát ja!Sajna ez van! :( De az emberek töbsége már nem kéri ezt a "f?ztet"!Én biztos nem és szerencsére ezzel nagyon sokan vagyunk aki sokan így is gondoloják! :) CSak sajna nagyon szét megy az ország!Nagyon sok "érdekes" gondolokodású ember van!!! :( Akik nem igazán vannak tisztában a dolgokkal!!!Észheztérhetne már az ország igazán!!!!(Előzmény: phoenix, 2006.10.25. 16:56:10) |
| paluz | 2006.10.25. 17:03:33 | Válasz erre | | | | | phoenix:
nem ünnep! az a komcsiknak volt . megemlékezés.(Előzmény: phoenix, 2006.10.25. 17:01:01) |
| paluz | 2006.10.25. 17:05:20 | Válasz erre | | | | | HunGery: már rég elkezd?dött ...
ha láttál már dagályt akkor úgy képzeld el.
az se egy gyors folyamat.(Előzmény: HunGery, 2006.10.25. 17:02:46) |
| phoenix | 2006.10.25. 17:05:43 | Válasz erre | | | | | | Szia Hungery, régen találkoztunk itt. képzeld, azóta a falumban volt emberölés is... romák megkéseltek egy fickót... |
| phoenix | 2006.10.25. 17:06:54 | Válasz erre | | | | | | megalakult nálunk az els? roma önk. és most ?k lettek az urak. |
| phoenix | 2006.10.25. 17:08:10 | Válasz erre | | | | | | Ez a Coldwind pedig egy magyar hülyegyerek... de annyira idegesít :/ |
| phoenix | 2006.10.25. 17:15:45 | Válasz erre | | | | | | Paluz, te pedig tényleg egy megfontolt, konkrét ember vagy, ilyenek kellenének még többen kis hazánkba... |
|  |