 | Vitafórum Új hozzászólás írása Elkerülendő, hogy gyáva senkiháziak más nevével visszaélve provokálják a fórum résztvevőit, minden hozzászóláshoz kiírásra kerül az elküldéskor használt gép címe. Így azonnal látható, ha valakinek a nevében a provokátor lázít! | Levente | 2006.07.29. 14:21:15 | Válasz erre | | | | A híd neve: Hofi, Pató Pál vagy Chuck Norris 2006. július 28.
Egy hét alatt közel négyszáz javaslat és több mint 25 000 szavazat érkezett az M0-s északi Duna-hídjának elnevezésére. A legtöbben Hofi Gézáról és Pató Pálról nevesítenék a hidat.
Hagyományainkhoz híven az adófizet?k forintjaiból épül? új híd elnevezését is széles kör? társadalmi egyeztetés el?zi meg. Ennek egy nagyon fontos eleme az Ön javaslata!?- szól Kóka János és Demszky Gábor felhívása az M0 északi Duna-híd honlapján. A gazdasági miniszter és a f?polgármester ajánlatára péntekig majdnem 400 elnevezés és 25 000 szavazat érkezett. A legtöbben a Hofi Géza híd, vagy a Pató Pál híd nevet tartanák jónak. Az el?bbi indoklásaiban szerepel az is, hogy Hofi ?korunk legnagyobb és legmeghatározóbb magyar m?vesze?, de az is, hogy ?ez a híd egy vicc?. A Pató Pál név ?magáért beszél, már évtizedekkel ezel?tt el kellett volna készülnie a hídnak.?
A szavazás els? tíz helyén szerepel még az Eötvös híd, a Vásárhelyi Boldizsár híd, a Horthy Miklós híd, a Chuck Norris híd, a Formalde-híd, a Szent István híd, a Mátyás Király híd és a Kertész Bandy híd is. A beérkezett javaslatok között egyébként több államférfi, m?vész, tudós mellett szerepel például Micimackó, Fekete Pákó, Gy?zike és a ?Le a rendszerrel!? elnevezés is.
A névadás folyamata
A honlap szerint a szavazás két szakaszból áll. Az els?, augusztus 21-ig terjed? id?szakban várják az érdekl?d?k névadó ötleteit, amelyekre egyben szavazni is lehet. A második periódusban (augusztus 21 - szeptember 8.) a már beérkezett szavazatok alapján az els? 10 helyre rangsorolt ötletre lehet a továbbiakban voksolni.
A híd nevét végül a tárcaközi Földrajzinév-bizottság véglegesíti, nyelvhelyességi és földrajzi szempontok alapján. A Földm?velésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban m?köd? bizottságot - különböz? el?zmények után - 1989-ben hozták létre a földrajzi nevek kialakításában leginkább érdekelt szakterületek (térképészet, nyelvtudomány, oktatás, közlekedés, vízügy, természetvédelem, közigazgatás, nemzetiségek, külügy) képvisel?inek bevonásával. E testület elé kerül majd a szavazás második periódusából az els? három befutó is, a szakemberek további javaslataival együtt.
Az M0 körgy?r?höz tartozó északi M0 Duna-híd
Az Árpád hídnál kétszer nagyobb Duna-híd Újpestet köti majd össze Budakalásszal. A Duna felett 590 m hosszú ferdekábeles acélhíd, a Szentendrei Duna-ág felett 332 m hosszú acélhíd épül, az ezekhez csatlakozó vasbeton hidak hosszúsága 922 m. A teljes híd 5 hidat foglal magában, a kivitelez?nek ehhez összesen 9 hídszerkezetet kell megépítenie. A hídon kerékpáros és gyalogos járda épül, a leállósáv szélesebb lesz a kés?bbi forgalomnövekedés függvényében, a b?víthet?ség érdekében.
Az új technológiával épül? ferdekábeles híd építési terveinek elkészítése szinte a teljes magyar hídtervez? szakma összefogásának, együttm?ködésének eredménye. Magyarországon folyami híd esetében ilyen megoldásra még nem volt példa.
A hídszerkezet biztosítja az árvízvédelmi töltések érintetlenségét, ebb?l adódóan az új híd áthidalja a Duna f?ágát (váci Duna), a Szentendrei-sziget déli részét, a szentendrei Duna-ágat és az árterületeket. A híd északi oldalán mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút, a déli oldalon gyalogjárda épül.
Az M0 északi híd elkészültével jelent?sen javul majd Budapest északkeleti részének közlekedési min?sége, hiszen ugyanakkorra lesz kész a szintén márciustól épül? M0 Keleti szektora is az M3 autópályáig. A hídig az átvezetést a már meglév? 2/A és 2/B jel? utak biztosítják majd. |
|  |