Az oldal betöltése folyamatban van...
 
 
Vitafórum
Ki a Magyar ?
 

Siklósi András:

Gondolatok a magyarságról, hazafiságról és a nemzetr?l

idézet:

"Ki a magyar, mi(lyen) a magyar? A kérdés els? részére lényegesen könnyebb a válasz. A Millennium idején a magyarsághoz tartozás alapvet? jegyei az állampolgárság, a magyarnyelv?ség, a nemzeti eszmével való egyetértés voltak. Trianon után ezekhez társult még a revízió gondolata és követelése. A két háború közötti eszmei z?rzavarban jól megfért egymással Ady vádló, tragikus magyarsága, Móricz elemz?, felel?sségteljes magyarsága, Szabó Dezs? népb?l táplálkozó, mély faji magyarsága és Prohászka Ottokár diadalmas keresztény magyarsága. Kés?bb Kodály és Bartók, Németh László, Illyés, valamint a népi írók a magyar lélek legrejtettebb kincseit hozták a felszínre. Munkáikból tanulságként lesz?rhet?, hogy a magyarság egy sajátos élet-forma, önszemlélet, történelmi szellemiség és erkölcsi parancs. Az igaz magyarság azonos a tökéletes emberséggel; aki embernek hitvány, magyarnak is az! Régebben az volt a magyar, aki annak vallotta magát. Sokan ma is így vélekednek; ám 75 év tudatos fert?zései, ?agym?tétjei? után, a hazugság és zsiványság szikes pusztáinak közepén ez már édeskevés. Nem elég az egyszer? állítás, nem elég a hamis esküvés sem! Szerintünk az a magyar, aki bizonyítja. Aki teljes szívéb?l, összes idegszálával vállalja e nép sorsát; osztozik örömében fájdalmában, szól érte és védi mindenütt, aki harcol is ha kell, aki neki szenteli egész életét, s habozás nélkül vérét ontja, ha ezzel segíthet. Ám aki népünket s földünket gyalázza, egyetlen göröngyét elárulja, egyetlen lakóját kifosztja, aki bármiben ártalmunkra van, vagy a vesztünkre tör, bizony az nem magyar. Az számunkra ellenség, legjobb esetben közömbös idegen, legyen bár f?rabbi, vagy Árpád korcs maradéka."
_________________
"Mindenek el?tt áll el?ttem a h?ség a fajtámhoz!" Széchenyi István

(Indította: paluz, 2007.05.05. 17:22:46)

A sorrend megfordításaÚj hozzászólás írása

McGy?z?2007.08.15. 00:18:21Válasz erre
   
Legyen!: "Igen a Varsó-Budapest tengely az egy szoros kötelék."
Szó sincs itt tengelyr?l, a múltbeli és a jelenkori problémáink azonosak. Az oroszok soha NEM VOLTAK SEM NEKÜNK SEM NEKIK JÓAKARÓJUK. Ez is közös. Kormányaink közt mellesleg tudod mi a különbség? Náluk a kormányban vannak lengyelek és vannak zsidók. A mi kormányunkban nincsenek lengyelek. Amit nem mérnek mindenhol egyformán, az a harciszellem. A létszám nem minden, de ha tudod, hogy nem vagy egyedül, akkor az er?d megtízszerez?dik. Nem biztos, hogy akik hamis célokért küzdenek, ugyanolyan bátran állják a sarat...

(Előzmény: Legyen!, 2007.08.14. 10:04:43)

Legyen!2007.08.15. 10:04:28Válasz erre
   
McGy?z?: És most nagy igazságot mondtál!
Tényleg nem a létszám a minden. A baj az, hogy ezen a hosszúsági körön nem lehet nem farkasszemet nézni az oroszokkal és nemzetközi összefogás nélül elveszett mindenki; mi is, lengyelek is, csehek is, bolgárok is, mindenki.

(Előzmény: McGy?z?, 2007.08.15. 00:18:21)

Legyen!2007.08.15. 17:18:55Válasz erre
   
paluz:
Pannon vezér -Attila hun fejedelem -Baján Kagán - Árpád fejedelem
Nekem az lenne a kérdésem, hogy ugye ez azt takarná, hogy ezek mind ugyanazon népnek folyamatosan érkez? részei.
Ez logikus egy részr?l, hisz minden feltételezés szerint a magyarok nagyon szoros kapcsolatban állhattak a hunokkal, hisz az ideérkez? magyarok nagyon hamar megtalálták a közös hangot az itt él? hunok maradványaival (székelyekkel), illetve az avarok maradékával.
Azonban a hunok, amikor ideérkeztek lemészárolták az ?slakos pannonokat is a rómaiakkal együtt.
Ezek szerint ezen 3 nép között van össszefüggés, de a pannonok is közéjük tartoznának?

(Előzmény: paluz, 2007.08.12. 18:08:34)

paluz2007.08.27. 20:11:22Válasz erre
   
Ordoszi magyarok



Szajkó József misszionárius atya 1930-ban ment Kínába, s 22 évet töltött kint orvosként. 1949-ben a kommunizmus hatalomra jutását követ?en letartóztatták, 3 hónapon át kínozták, mivel kémkedéssel vádolták. 1953-ban azonban szerencsésen kiszabadult az országból, és Vancouverbe került. Clevelandben megjelent egy nagyon érdekes újságcikk egy vele készített interjúról. Ebben azt állította, hogy Ordosz környékén él egy bizonyos csoport, akik magyarul beszélnek. Ennek nyomán indult útnak 1989-ben Dr. Érdy Miklós New Yorkban él? orientalista kutató, hogy utánajárjon, vajon valóban élnek-e ott ilyen emberek. Több pekingi, hohhuti professzor és tudós is a segítségére volt, valamint Dr. Bárdi László pécsi történész is vele tartott. Tanulmányútjukat követ?en arra a következtetésre jutottak, hogy bár szín-magyarul beszél? népet nem találtak, de rábukkantak egy kb. 500 családból álló ?s-mongol törzsre, akik a többiekt?l igencsak eltér? nyelvjárást beszélnek. A többi mongoltól minden tekintetben elkülönülnek. Küls? embertani jellegük is más, sokkal több europid vonást hordoznak, arcuk nem olyan lapos, mint a többi mongolé, orruk, szemük szintén inkább europid jelleg?nek mondható, b?rük is jóval világosabb. Mai lélekszámuk kb. 100.000 f?re tehet?. Népdalaik felt?n?en hasonlítanak a magyar népdalokéra (pentaton dallamúak). Roppant vendégszeret?ek. S bár közvetlenül nem tudták megérteni egymást, mégis vannak szavaik, melyek felt?n? egyezést mutatnak a magyarral:

alim - alma, balt - balta,

bátor - bátor, bjarú - borjú,

dzsimsz - gyümölcs, kök - kék,

gölög - kölyök, arszlan - oroszlán,

sar - sárga, uj - ujj, stb.



Katolikus Magyarok Vasárnapja 1953. április 19. - részlet

A „VASÁRNAP” beszélgetést folytatott Szajkó József atyával. Kérte, mondjon el valamit kínai tapasztalataiból, ami magyar vonatkozású.

- Az ordoszi testvéreinkr?l szeretnék beszélni. Sok mindent felejt az ember, azt azonban sohasem lehet elfelejteni, amikor Kínában a jól ismert francia tudóssal, Pater Licent jezsuita atyával találkoztam és magyarul kezdett el hozzám beszélni. A nagyhit? francia geológus végezte a kínai ásatásokat és neki köszönheti a tudományos élet a pekingi ?sember feltárását. Meglepve csak hallgattam. Magyarul beszélt, azt hittem, mert egyes szavakat tisztán megértettem, de olyan elváltozott tájszólásnak éreztem beszédét, hogy megkérdeztem, Magyarország melyik részén tanult meg magyarul? Legnagyobb meglepetésemre azt válaszolta, hogy sohasem járt Magyarországon, és én vagyok az els? Magyarországról való ember, akivel életében találkozik. Elmondotta, hogy kísérletként szólt hozzám ezen a nyelven, és már régóta várt arra, hogy egy magyar emberen ezt a próbát megejthesse. Ásatásai során ugyanis elvet?dött egy Mongóliához tartozó területre, amelyen olyan népet ismert meg, amely ezt a nyelvet beszéli. Különös nép. Szomszédaitól elüt? a nyelve, szokásai és teljesen elzárkózva is él, nem keveredik a szomszéd népekkel. Nem tudott kiigazodni a nyelvükön, de azok a francia atyák, akik már régen ezen a vidéken dolgoztak, azt állították, hogy ez a nyelv valószín?leg a magyar nyelvhez hasonló. Megtanulta a nyelvüket, és alig várta, hogy egy magyar emberrel találkozva próbát tegyen. Pater Licent szerint ett?l a népt?l származtak a magyarok.

- Az a terület – folytatta érdekes nyilatkozatát József atya – ahol ez a nép él, Kína, Tibet és Mongólia határának összeszögellésénél fekszik. A Sárga-folyó itt nagy hurkot alkot, és a folyó által körülölelt területen élnek. Az ott lév? városról az egész területet Ordósnak nevezik és jelzik. Életmódjuk nomád. Állattenyésztéssel foglalkoznak, ezen kívül legfeljebb zöldségfélék termelésével. Lehetnek kétmilliónyian. Állandó mozgásban vannak. Pogányok. Apraja-nagyja, fiúk, lányok lovon száguldoznak – mondotta Pater Licent.

- Mindezt azonnal megírtam magyarországi rendtársaimnak és barátaimnak. 1936-ban Sanghaiban tartózkodtam, amikor egy nap a holland konzulátusra kérettek és ott szigorú személyazonossági igazolást kértek t?lem, majd átadták a magyar kormány pecsétes, nagy levelét. Ez a kormányirat hivatalos megbízatást tartalmazott, hogy utazzam el Ordósra a kormány megbízásából, keressem fel az ordósi magyar testvérnépet, rokonainkat, vagy ?seinket, derítsem fel állapotukat, életmódjukat, nyelvüket, hagyományaikat, történetüket, szokásaikat és mindenr?l minél el?bb tudósítsam a magyar kormányt.

- Páter Szarvas, a magyar jezsuita misszió akkori f?nöke a legnagyobb örömmel adta beleegyezését ehhez a szép feladathoz. Felkészültem a hosszú útra, és boldogan már éppen indulóban voltam, amikor kitört a japán-kínai háború. A 8 évig tartó japán megszállás, majd az utána következ? kommunista rémuralom lehetetlenné tette, hogy megközelítsem Ordóst. Pedig bizonyos, hogy még ma is ott élnek a Sárga-folyó kanyarulatában…

- Minden vágyam és reményem az, - mondja szelíd, der?s er?vel ez a meggyötört magyar barát, aki talán még vissza sem nyerte régi önmagát a hét hónapig tartó szakadatlan tortúra után – hogy visszatérhetek a szabad Kínába. És ott az els? utam az lesz, hogy az ordósi testvéreket felkeressem…

paluz2007.08.27. 20:15:23Válasz erre
   
Legyen!: a pannonok 24 hun törzsszövetségbeli nép volt .
A hunok nem mészárolták le ?ket .
Egy részük nyilván elrómaisodott

:-lsd

Pannon vezér honfoglalása



A 3240. Medvetoros évben - római id?számítás szerint Krisztus születése el?tt 800-ban, - Pannon ifjúsági vezér megjelent ezen a tájon négyezer lovasával, akik a káspivári Saka-szkíta birodalomból jöttek kalandozásra, hogy Esküló népét (Eskló) megvédjék az elsüllyedt Atlantiszról menekült geri-beri (görög) féle népek szorongattatásától. Pannon vezér egy dombocskán ütötte fel vezéri szállását, amit harcostársai Pannon-halmának neveztek el. A geri-beri népek elhízott tömegei ész nélkül menekültek el?lük dél felé a rokonaikhoz, csak a k?faragók hódoltak meg el?ttük. Pannon vezér és öccse, Mecsek, beleszeretett Esküló leányaiba, Gyömörébe és Indijába. A következ? télen már mind a 6000 lovas megcsaládosodott. Az ezt következ? télen immár asszonyaikkal együtt közel 12.000 ezer, 24 Hun Törzsszövetségi lakos került át Biked-birodalmába. Biked népe az 1 tömény, azaz 10 000 lovast a vezérükr?l pannonoknak nevezte. A hatezer f?nyi visszamaradt, részben megcsaládosodott harcosnak minden felszerelést megadtak, ami az új település szempontjából fontos volt.

Aranyos-széken már el?z?leg is voltak hun települések, mivel Bihar ifjúsági vezér i. sz. el?tt 2810-ben történt kalandozásakor kis csoportjával megjelent a védelmet nyújtó hegyek között, Aranyos-széken. A második csoport egy döghalál járvány idején, Kr. e. 1610-ben érkezett Aranyosszékre a parszi-szkíták és széki-hunok törzséb?l, akik f?ként Barca síkságán és Aranyosszéken telepedtek le.

A K?szeg tornyának környékén lakó tarkós ?slakók, látva Suprun vitézeinek fényes fegyverzetét, tegezükben ékesked? nyílvessz?iket, nem fogadták ellenségesen a végvári vitézeket, hanem apró jószágaikkal kedveskedtek nekik. K?szegi végvári vitéz a legszebb tarkós leányt elvette feleségül. Ezzel megpecsétel?dött a pannon és a tarkós népeknek a hegyvidéki barátsága.

Mivel a Pécs-Tórem-hív? saka-szkíták voltak többségben, az újabb településeket Kr. e. 799-ben PécsTórem városának nevezték. E település mesés gazdagsága és a term? gyümölcsösök vonzó hatást gyakoroltak az Isis-lakók híveire, így a tíz év alatt sokan elvándoroltak Pécs-Tórem városába minden kincsükkel együtt.

Pannon után legvitézebb fia, Csanak lett Pannonföld fejedelme, Mecsek f?sámánsága mellett. Amikor Kr. e. 773-ban a Nagyszalát Pécsett megtartották, Mecsek Eplény fiának adta át a f?sámánságot.

Minden újabb ötéves sámánképzés után kisebb csoportok érkeztek Káspivárból, a tizedik évben Ordoszból, a 24 Hun Törzsszövetség minden törzséb?l. A kiképzett rimalányok mind a fejedelmi és f?sámáni udvarokba mentek férjhez és aranylemezes Arvisurákban örökítették meg Pannonföld Ordoszhoz való szellemi kapcsolódását.

A sámánképzésen 48 ifjú közül Csanak fia, Veszprém lett a legels? és jogot nyert arra, hogy a 24 f?s ordoszi beavatott sámánképzésen képviselje Káspivár-Birodalmát. Veszprém az ordoszi sámánképzésen is els? lett, és Kaluga vepsze törzsbeli f?sámán leányát, Pejt rimalányt vette feleségül. Mivel Kalugának csak egy leánya volt, mesés kincseivel és száz f?s vepsze törzsbéli lovaskísérettel két évig jött Ordoszból. Amikor megérkeztek Pécsre, örömmel fogadták a nagy aranykincsekkel érkez?, ifjúsági versenyen gy?ztes fejedelmi házaspárt. Devecser pannonföldi fejedelem megbízta Veszprémet, hogy szervezze meg Pannonföld biztonságát. Veszprémnek els? dolga volt, hogy visszaemlékezése alapján, még azon évben, Kr. e. 728-ban, a legbiztonságosabb helyen, Pannonföld közepe táján felállítsa az új sámánközpontot. Az Ordosz birodalmi Veszprém városának mintájára felépítették 100 vepsze harcos segítségével és az ifjú f?sámán törzsének ácsaival Vepszerém városát, Pannonföld-Birodalmának új sámánközpontját.

Pannon törzsei között az avarok voltak a legszaporábbak és Pécs-Tórem városában, a Mecsek fejedelemr?l elnevezett hegy környékén nagyon megs?r?södtek háromkaréjos kegyhelyeik, harcosaik száma 1 töményre emelkedett.

A vepsze törzs minden családi fészkében épült szitás-fürd? is, míg a nyári tisztálkodást ruhaégetéssel egybekötve a széki-hunok elnevezése szerinti Bolhás-tó mellett végezték vallási szertartás keretében. A szeld-hun halászok elnevezése azonban nem tetszett nekik, ezért az ordoszvidéki, vepszeföldi elnevezésével a kellemes, meleg tavat Balatonnak hívták.

Ebben az Arvisurában megalkották Pannonföld törvényeit Agaba f?sámán elvei alapján. Elhatározták, hogy Ordosz parancsa szerint a kisebb kalandozásokat visszaverik, de a nagy hódítók ellen mindig alkalmazzák az ?slakók régi törvényeit, a meghódolást. Kiépítik a 24 hun törzsszervezetet tizedekre lemen?leg. Soha nem hagyják el Pannonföldet, hogy Ordosz nagy törzseinek menedékhelyét kiépíthessék. Veszprém lesz az új Égi-Birodalom f?városa, mivel már Pécsett is érték támadások, az új központ helyzeténél fogva könnyebben védhet?. A fentiekre nézve megkötötték a vérszerz?dést. Veszprém, Bihács, Kanizsa, Ruma és Suprun engedte vérét Pejt aranyasszony díszes edényébe.

Suprun egy kabar tizeddel, Encs vitéz ?rségparancsnokkal napnyugat felé lovagolt és egy árvizes folyónál a magaslati dombon ?rtornyot építtetett és elnevezte Encs-tornyának és magát a folyót Encs folyónak. Utána még 9 tized kabar ?rséget vezényelt Encs vitéz parancsnoksága alá. A kabar ácsokkal felépítette Encs várát és megszervezte a teljes ellátásukat.

A 3328. Medvetoros év tavaszán menekül?k érkeztek Detrek? vezér Sasvárába, akiket a szikul vitézek tótoknak neveztek. Kalandozásaik során már találkoztak ezzel a néppel, de csak ellovagoltak mezei munkásaik mellett, mivel a marótok cselédségéhez tartoztak és soha nem támadták meg ?ket. Esztorás jelentésében rovásokban közölte édesapjával, hogy a szomszédaik között kétféle nép van, csehek és marótok, akik mezei cselédeiket tótoknak hívják, míg egyes asszonyok a gyermekeikkel együtt szluvákoknak csúfolják ?ket, akik ezért igen haragudtak a többiekre. A kabarok a széki-hunok nyelve szerint tótoknak nevezték a menekül?ket, míg a szikul vitézek csupán sz?röknek, mert sokkal sz?rösebbek voltak, mint a 24 Hun Törzsszövetség népei. A pannonföldi Oregek Tanácsa elrendelte, hogy a menekül?ket Sasvártól északra telepítsék le, egy évi béklyós, várkörüli munkálkodásra. Suprun jelentése alapján Veszprém, Káspivár és Ordosz sámánközpont is rovásba fektette az új nép érkezését.

Esztorás töményéb?l Encs és Ibos vonalára káldorokat vezényeltek, akik megteremtették az összeköttetést a káldor sereggel. Egy holdtölte után Suprun tömény vezér és Bándor káldor vezér szerz?dést kötöttek, amely szerint Dunna istenasszony folyója mindkét oldalának termékeny partját birtokba veszik és minden vitás kérdést vérontás nélkül tárgyalnak meg, a fegyvereket pedig közösen készítik a káldor-pannon szövetséges törzseknek. Ekkor a vasgyártó kabar koholókat és pesteket káldor kézm?ves szokás szerint újjáépítették. Újabb érclel?helyeket kerestek és fellendítették a vaskészítést.

Suprun kabar vasgyártói nagyon összebarátkoztak a káldorokkal és a Saka-szkítáktól átvették Suprun tornyának ?rzését. Közben folytatódott a káldorok folyamatos bevándorlása és benépesítették a ritkán lakott term?földeket.

Az új káldor-pannon örök szövetségnek Esztorás az ordoszi sámánképzésb?l történ? hazajövetele után Kr. e. 703-ban lett a fejedelme és Kr. e. 700-ban a Dunna-asszony folyója melletti Káldor f?vezérséget is átvette. A kabarok igen elszaporodtak Sopronban és vasm?velésük miatt a káldor keresked?k sokszor kimmereknek nevezték ?ket. Sopron vezért Soprontornyánál temették el. A kabarok sok esetben összeházasodtak a káldorokkal. Az uralkodók mindig a pannon-kelta vezet?rétegb?l kerültek ki. Esztorás sokáig uralkodott és Sopron város híressé vált a visszaszivárgott kabarok harci játékairól.

Kés?bb Kr. u. 185-ben, amikor a római Pannónia meger?södött, az ide-oda vándorló pannon f?sámánság a Mátra vidékére költözött. Mivel a Kövezsd és Augustus római császár között kötött szerz?dést a rómaiak nem sokáig tartották be, a Duna vonalán egy percig sem volt békeszerz?dés szerinti állapot.

(Előzmény: Legyen!, 2007.08.15. 17:18:55)

Legyen!2007.08.28. 13:04:18Válasz erre
   
paluz: Én nem azt mondom, hogy ezekben nincs semmi igazság, de -Veszprém lesz az új Égi-Birodalom f?városa-, na ez azért Nekem már kicsit mesés. A szlovákokról, annyit, hogy a 7.században érkeztek, a mai Belarusszia és Lenyelország között fekv? területekr?l, majd a Morva Birodalom részévé váltak. El?ször különböz? nyelvet beszél? szláv népcsoportok voltak, akiknek a nyelve a Magyar Királyság ideje alatt összefonódott. Egyébként tetszik ez az Arvirusás dolog, de néhány eset megkérd?jelezhet?vé teszi számomra: Ugye ez a magyar törzs az elsüllyedt Atlantiszról indult ki, aminek maradványa a Hawaii-szigetek. A gondom Nekem ezzel szemben az, hogy ha földrajzi ismereteim nem csalnak, akkor a Hawaii-szigetek nem egy lesüllyed fölrész maradványai, hanem két óceáni k?zetlemez ütközésekor az óceánfeneki magma feláramlásával keletkeztek. Most tegyük fel, hogy Hawaii lakói tényleg mi voltunk, csak akkor, hogyan keveredtünk az Urálhoz? Legalább 19.századi technológiával kelett, hogy rendelkezzünk. Ez itt Nekem az érthetetlen, mert volt egy 19.századi technológiánk és azt eldobtuk volna magunktól, hogy kés?bb újból feltalálják? Lehetséges lenne ez? Kérlek adj erre magyarázatot, mert Én nem értem!

(Előzmény: paluz, 2007.08.27. 20:15:23)

kbf(egykori K.ádám)2007.08.28. 13:07:26Válasz erre
   
Legyen!: A katasztrófák elpusztították a technológiát.

(Előzmény: Legyen!, 2007.08.28. 13:04:18)

Legyen!2007.08.28. 13:11:51Válasz erre
   
paluz: Viszont néhány dologban lehet valami igazság, például ezt fenntartás nélkül el tudom képzelni: -A 3240. Medvetoros évben - római id?számítás szerint Krisztus születése el?tt 800-ban, - Pannon ifjúsági vezér megjelent ezen a tájon négyezer lovasával, akik a káspivári Saka-szkíta birodalomból jöttek kalandozásra, hogy Esküló népét (Eskló) megvédjék a geri-beri (görög) féle népek szorongattatásától.-
Az ilyen jelleg? nevek is hihet?ek: -Pannon vezér és öccse, Mecsek, Indija, Gyömöre-
Szóval mondom Én van itt igazság tartalom, de úgy az egészet nézve van néhány kérdésem.

Üdv.

(Előzmény: paluz, 2007.08.27. 20:15:23)

paluz2007.08.28. 13:23:39Válasz erre
   
Legyen!:
Elsüllyedt földrészek - Ataisz ?shazánk



A történelem el?tti id?kben több kontinens is létezett a ma ismerteken kívül, a Földet id?nként megrázó kataklizmák bizony többször átrajzolták a bolygó felszínét. A köztudatban él is néhány ilyen ?si földrész neve, vegyük hát sorba ?ket. A legrégebbi, amit ismerünk ezek közül, Lemúria volt. Elhelyezkedése a mai Csendes-óceánra és Indiai-óceánra tehet?, tehát egy hatalmas földrészt képzeljünk el. Nem tudni pontosan mikor kezdett el süllyedni, de i.e. 30.000 körül már biztosan víz alatt volt. Ebb?l a földrészb?l azonban megmaradt egy jókora szárazulat, melyet ekkortól már Múnak neveztek. Bár jóval kisebb volt Lemúriánál, ám még ez is magában foglalta Ausztráliát és az egész környez? szigetvilágot. Mú süllyedése valószín?leg i.e. 22.000 körül kezd?dhetett el. Még miel?tt elt?nt volna a habok alatt már létezett a Föld ellenkez? féltekén egy másik – talán a legismertebb – ?si földrész, Atlantisz. Ez tehát valahol az Atlanti óceán közepe táján terült el, feltehet?en a mai Bermuda-háromszög volt a nyugati széle és kb. Kr.e. 11.540 körül kezdett el süllyedni, bár a folyamat sok éven keresztül zajlott.

A magyarság szempontjából a legfontosabb földrész azonban Ataisz. Nevét a Tórem mitológiából ismert Atya-Istenr?l, Ata-Isisr?l kapta. Szintén a Csendes-óceánon volt található, a jelenlegi Hawaii-szigetek képezték az észak-, északkeleti csücskét. Mivel történelmünkben kiemelt jelent?séggel bírt, így ezzel a hellyel ismerkedünk meg kicsit közelebbr?l.


Az utolsó jégkorszakot megel?z?en ?seink a Meleg Vizek Birodalmában, azaz a mai Kárpát-medencében éltek. Ezért van az, hogy a szavárd-magyarok 2004-ben már a 21.504. év számításánál tartanak! A hirtelen beköszönt? hideg el?l azonban el kellett menekülniük. Azon fejlettebb népek, akik jól értettek a hajóépítéshez – a kataklizmák következtében a Csendes-óceánból újonnan kibukkanó földrészre, Mú egykori maradvány szárazulatára - Ataiszra menekültek, csakúgy, mint néhány más nép a Pamírból, Kaukázusból, stb. Különböz? törzsek éltek tehát itt, mégpedig a Fekete- és Fehér-hunok, az agabák, az úzok (a majdani pal-úzok, azaz palócok, illetve gara-úzok, azaz grúzok ?sei), az indijók, a maják, a sakák (a majdani szkíták ?sei), a környez? szigeteken pedig az as nép (a majdani aztékok ?sei). Ezen tözseknek aztán számos nemzetségük alakult ki az id?k során. Már Ataiszon is éltek magyarok, ám e név mögött nem egy bizonyos törzset kell érteni, sokkal inkább egy gy?jt?fogalomról, s egyfajta szellemi min?ségr?l van szó, melyr?l ezt rótták le ?seink:

-„A Magyarok, az egyistenhív?knek nevezett jó emberek, akikhez más törzsek gyermekei is csatlakoztak. Így az Anyahita kegyhely és Joli-Tórem dombjai között megtelepedett egyistenhív?ket magyaroknak nevezték. Ezen egyistenhív?k követ?i nem képeztek külön törzset, hanem a jó embereknek a vallási közösségébe tartoztak. Ezen közösségnek tagjai soha nem háborúskodtak, hanem az Anyahita által lerótt egy igaz Isten hitében nevelték fel gyermekeiket.” (1. B. Arvisura, Kr.e. 4000-4040.)

Egyébként az Arvisura szerint az Avarok engedték meg a tót népek bevándorlását akik egy részét a gyepükre telepitették le ..más részük et átengedték és igy alakultak ki a szerbek ,és kezdtek elszávosodni a bolgárok ..amit késöb baz Arvisura is mint negativumot emleget mivel er?s Bizánci nyomásra késöbb sok problémát okoztak .!!!

lsd :Sirmium elfoglalását követ?en az avarok már a görögökt?l is hadisarcot követeltek. Mivel azonban a görögökkel folyó harcok elég sok áldozatot követeltek, kérdésessé vált, hogy mely törzsekkel védjék meg ezen déli határokat. Közben a németek kiüldözték szálláshelyeikr?l a tótokat, s azok kérlelték az avarokat, hogy engedjék meg számukra az átvonulást a területükön. Amikor 580 tavaszán Alpár megjelent a Gy?ri Nagy-Szalán, nem helyeselte Baján tervét, aki azt javasolta, hogy engedélyezzék a Pannonföldön átvonuló szlávoknak a küls? kurgánokban való letelepedését. Emiatt aztán a Nagy-Szalában heves vita zajlott le, melynek eredményeként Baján mégis engedélyezte a szlávok átvonulását, mivel az avar többség Alpárékat leszavazta. Kés?bb rájöttek, hogy ez nagyon elhamarkodott cselekedet volt, mivel a szlávok fiatalabb korosztálya a bizánci és a római uralom alá menekült a határvéd? szolgálat el?l, viszont az igen népes családjaik az avar birodalom szélein maradtak. Baján tévedését a katonai védelem terén csak 10 év munkájával lehetett helyrehozni, a biztonság szempontjából azonban sohasem voltak pótolhatók ezek a veszteségek, hiszen Bizánc és Róma befolyása a térítések miatt folyton n?tt. Ellenségei Alpárt hamarosan meg is mérgezték. A görög-perzsa háborúkat Bizánc csak úgy tudta kivédeni, ha az avaroknak magas adót fizetett. Ett?l a császárság elbizonytalanodott. A római pápaság viszont úgy döntött, hogy a szláv népeket megtéríti és az avarok ellen fordítja. A hittérítés eredménye pedig az lett, hogy a déli bolgárok teljesen elszlávosodtak, a karatán beseny? törzs a kisebbségi szlovén nyelvet vette fel, Ver?ce törzsének egyes részei pedig horvátokká váltak. Kuvrát bolgár fejedelem 635-ben fellázadt az avarok ellen, felvette a bizánci hitet és önálló államot alapított.

670 táján a magyarkai uruki-mani hív?k is elhagyták a ogur-bolgár államszövetséget és a keleti avarok birodalmában is többségbe kerültek. A bakátból elmenekült Béla törzs vezetésével a nyugati avar birodalom segítségére siettek. Ezzel a magyarkai bevonulással némileg enyhült a római és bizánci térítések okozta veszteség. Ráadásul, mivel az uruki-mani keresztények m?veltsége mind szellemi, mind kézm?ipari vonalon fejlettebb volt, ez a honfoglalás a birodalom minden területére és tevékenységére kihatott.

(Előzmény: Legyen!, 2007.08.28. 13:04:18)

paluz2007.08.28. 13:24:47Válasz erre
   
Legyen!:

Örömmel várom minden kérdésedet !:))

üdv.

(Előzmény: Legyen!, 2007.08.28. 13:11:51)

Legyen!2007.08.28. 16:20:31Válasz erre
   
paluz: -A történelem el?tti id?kben több kontinens is létezett a ma ismerteken kívül-
Pangea , mely a földötréneti középid?ben létezett és az összes ma ismert kontinenst magában tartotta. Ez kés?bb az újid?ben ketté vált Laurázsia (Észak-Amerika, Eurázsia{Inidia nélkül}), illetve Gondvánára (a többi földrész és India). Lemúria, Ataisz és Mú létezését ma lemeztektonikailag mi bizonyítja? Egy hete foglalkoztam földtörténettel, de ezekkel nem találkoztam egy szakkönyvben sem. Most vitázhatunk róla, mert Nekem most friss :) Egyébként merüléses lemezmozgásról még nem hallottam, hacsak nem alábukó lemezr?l beszélünk, de ahhoz a városnak eleve az óceán fenékre kellett volna épülnie. Viszont igaz, hogy 4000 éve az utolsó jégkorszak végével megn?tt a világtengerek nagysága a hatalmas jégréteg felolvadása miatt. Viszont ha ennek lenne áldozata az egykori magyar szállásterület, 200 méterrel az óceán felszín alatt állnia kellene a városnak, de ezt nem találták meg, pedig a mai technika elég jó hozzá és keresték is elegen.

Válaszod várom
L.

(Előzmény: paluz, 2007.08.28. 13:23:39)

Legyen!2007.08.28. 16:32:54Válasz erre
   
kbf(egykori K.ádám): Már olvastam, folytasd.

paluz2007.08.29. 13:29:41Válasz erre
   
*** ********************************************

A magyar revizionista nem náci!

Ha egy laikus, a tömegmédia által elferdített, ennek következtében a televízió és rádió minden szavát elhisz?, más gondolkodásmenetet kapó egyén szemével nézünk, akkor ha lát az utcán egy vele szembejöv? trianonellenes, turulmadaras, nagymagyarországos pólót visel? fiatalt, mellette ha bakancs is van rajta, akkor majdhogynem megijed, mert ez egy utolsó fajgy?löl?, rasszista, náci. Bár elég, ha a magyar címert viselve vállalja magyarságát. Nem t?lük/t?lünk kellene félni! Míg az anyaországban elítélik ezt a magatartásformát, a legundorítóbb jelz?ket szúrják a revizionista magyar hazafiakra és honleányokra, addig az elszakított területeinkre betelepült, él?sköd? népcsoportokban er?södik a "hazaszeretet", -bár a legtöbbjüknek ha nincs trianon, országuk sincs - és ?k akármilyen furcsán is hangzik, de óvják, védik értékeiket, kiállnak országukért ahol élnek, még akkor is hogy tudják nem az övék. Saját földünkön, amiért ?seink vérüket, életüket áldozták, szembeszálltak mindenkivel kik elakarták venni t?lük a csodálatos hont, na most ott néznek át rajtunk, semmibe vesznek minket! Magyar testvéreinket verik, gyilkolják Felvidékt?l a Vajdaságig, már csupán elég egy magyar szó, és máris úgy néznek ránk/rájuk mint egy sorozatgyilkosra, és egyedül maradva, magyar földön, el kell viselni a pofonokat az "idegenekt?l". Ha egy szlovák, szerb, vagy román megveri a magyart, azesetben ? nem fajgy?löl?, rasszista, hanem majdhogynem h?s. De a gúnyhatáron belül él? magyar fiatal, - nem is kell bakancs vagy trianonos póló - megüt például egy cigányt, arabot, négert, mindegy melyik él?sköd? népcsoport tagjait említjük, bármilyen érvekkel alátámaszthatja ártatlanágát, a végén úgyis ?t hozzák ki vétkesnek. Mert ? biztos rasszista! A törvény nem minket véd! ?ket! A betelepül? aljas, kizsákmányolókat! Nekünk mindenkit be kell fogadnunk, mindenkit meg kell t?rnünk, és ezt ki is használják! Míg mi rasszista, náci, és hasonlóan "jóhangzású" jelz?ket kapunk, míg elvagyunk lehetetlenítve, míg élni sem hagynak saját hazánkban, míg megvagyunk félemlítve, -már akit meglehet - addig a csonkaországot körbevev? országok kizsákmányolóiban er?södik a hazaszeretet, és fokozódik bennük a magyarsággy?lölet, mert ?ket nem úgy ítélik meg hogy fajgy?löl?, hanem az országukért kiálló hazafik. Minél hamarabb, minél több emberben fel kell lobbantani a magyarság lángját, ne a megfélemlítéseknek higgyünk, hanem mindig annak amit a szívünk diktál, mert ha ez a helyzet tovább fog romlani, rabszolgák leszünk saját hazánkban. Nem szabad hagyni, hogy egy felel?tlen kisebbség (cigány, néger, arab, kínai, stb.) megakadályozza az országunk fejl?dését, népünk boldogulását, fajunk fennmaradását!

Ifj Kövesdi Sándor
Csongrád megyei MÖM szervez?

paluz2007.08.29. 13:31:58Válasz erre
   
Legyen!: Összecsap a tudomány és a mitológia ?:)))
Az jó lesz .
Kis türelmedet kérem majd jövök majd de most ninc túlsok id?m .

üdv
p.

(Előzmény: Legyen!, 2007.08.28. 16:20:31)

Legyen!2007.08.30. 10:13:04Válasz erre
   
paluz: Türelmesen várok, az úgymond összecsapásig. :)

tisztelettel
L.

(Előzmény: paluz, 2007.08.29. 13:31:58)

Legyen!2007.08.30. 10:22:52Válasz erre
   
paluz: A szöveggel nincs kifogásom, csak megjegyezném, hogy a bakancsos alakok, sokszor neonáciknak vallják magukat és hát sajnos nem alaptalanul félünk t?lük. Minap egy este, egy helyi szórakozóhelyen összefutottam egy volt osztálytársammal, akit rég nem láttam már. Egy sima hétköznapi ember, Pécsen él, bels?építészettel foglalkozó, teljesen átlagos férfi, semmi rendkívüli nincs benne. Fényes nappal, Pécsen sétálva egy magát hungaristának valló neonáci csoportocska rárontott és ütlegelni kezdték, balhé vágyból. Szerintem az ilyenek, akármilyennek is vallják magukatt, nem magyar érzelm?el, ha azok lennének, akkor legalább nem itthon balhéznának. Sajnos az ilyenek is hungaristának vallják magukat és totálisan félrevezetik a lakosság egy részét, aminek következtében téves sztereotípiák alakulnak ki. A baj az, hogy sajnos vannak ilyenek és nem tudni ha látunk egy ilyet is, hogy valójában igazi hungarista-e?

(Előzmény: paluz, 2007.08.29. 13:29:41)

egy hazafi2007.08.30. 14:01:02Válasz erre
   
Legyen!: A sörskinheadek egy külön "faj", szinte majdnem olyanok mint a punkok, csak abban különböznek hogy mindenkit gy?lölnek, és áltban fekete-fehér az öltözékük. De ivászatban és agyilag, és zenei stílusban is a két csoport nagyon hasonló egymáshoz.

(Előzmény: Legyen!, 2007.08.30. 10:22:52)

Legyen!2007.08.30. 14:20:41Válasz erre
   
egy hazafi: -sörskinheadek- Most nagyon ráéreztél, igen róluk beszéltem. :)
Kösz a megfelel? kifejezést. Sajnos ?k a rossz sztereotípiák okozói.

(Előzmény: egy hazafi, 2007.08.30. 14:01:02)

paluz2007.08.30. 16:26:20Válasz erre
   
egy hazafi:
a S.H.A.R.P. .-s az ugye ?
Boneheads az meg az igaz ?

(Előzmény: egy hazafi, 2007.08.30. 14:01:02)

egy hazafi2007.08.30. 18:51:27Válasz erre
   
paluz: A sharposokról annyit tudok hogy ?k a skinheadek ellentettjei. Fajimádók, igazából nem akarok hülyeséget modnani, nem tudom kifejezni pontosan a szavaimmal.

Azért használtam a sörskinhead kifejezést azokra akik még egymást is megkéselik egy bulin.


Annyit tudok hogy a punkkal és a SKAval testvéri m?faj az amit a skinheadek hallgattak hallgatnak, zenét.


És nem csak ez a vielkedés a baj, hanem a Hitlerfunizmus, és nácizmus, a nemzetiszocializmus már enyhébb változat de én azzal sem vagyok kibékülve. (Szálasival sem)

(Előzmény: paluz, 2007.08.30. 16:26:20)

Az előző oldal     1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | »A következő oldal
 
Egy szinttel feljebbImpresszum
Magyar Élettér Alapítvány, 2011. december 12.
www.trianon.hu © 2000-2025. HG