 | Vitafórum Új hozzászólás írása Elkerülendő, hogy gyáva senkiháziak más nevével visszaélve provokálják a fórum résztvevőit, minden hozzászóláshoz kiírásra kerül az elküldéskor használt gép címe. Így azonnal látható, ha valakinek a nevében a provokátor lázít! Nyilas | 2011.03.29. 15:05:20 | Válasz erre | | | | Farkas Géza magyar konzulnak egy interjúban a szlovák történelemszemlélettel kapcsolatosan elmondott véleménye miatt meggy?lt a baja saját külügyminisztériumával. Portálunknak most diplomáciai források nem cáfolták, hogy Farkas Gézát visszahívták konzuli tisztségéb?l - írja a Felvidék Ma. Farkas Géza véleménye miatt nyilvánosan és hivatalosan tót állami szervek nem tiltakoztak, véleményén a Matica Slovenská, a Pánszláv Unió és a Szlovák Nemzeti Párt horkant fel jó egy hónapos késéssel, azt követ?en, hogy egy blogbejegyzésben valaki említést tett róla. De úgy t?nik, ez is elég Martonyi beszari külügyminisztériumának. Mit mondott Farkas Géza? Beszélni mert például az úgynevezett Szlovákia saját Trianon-traumájáról: ??a szomszédos országok közül az egyetlen, amely teljes egészében Magyarországból szakadt ki. Senki sem kérd?jelezi meg szuverén állami létét, de megszületésének körülményei atipikusak voltak. Azt is mondhatnám, nem standardok. Ezzel együtt járt a sok nem szlovák állampolgár gyors asszimilációjára való törekvés. Ha összevetjük az 1910-es népszámlálási adatokat a mostanival, mindenféle elfogultság nélkül látni fogjuk, hogy a szlovákság jelent?s része az utóbbi évtizedekben asszimilálódott, az identitása nem szilárdulhatott meg. Ezek az emberek is visszatalálhatnak magyar gyökereikhez, úgy gondolom, minden második szlováknak voltak magyar nagyszülei.?
Hozzátette: ?Szlovákia az állami attribútumokat mint egyfajta licencet vette át, nem pedig sok évszázados küzdelemben harcolta ki ?ket. A szlovák társadalom ezeket a jegyeket magán viseli, történelmet és identitást nagyon nehéz mesterséges eszközökkel kialakítani. A Cirill és Metód-kultuszt meg a Szvatopluk-kultuszt egy magyar keser? mosollyal veszi tudomásul. Van fogalmunk arról, mi történt ezen a területen, tudjuk, spontán, népi Cirill és Metód-kultusz nem volt, Szent Istvánt ellenben északon is tisztelték. Furcsa, miként ugrották át a hittérít?k a mai Magyarország területét. Semmi nyomuk nincs, ezért keserves er?feszítésnek, a hiányzó alappillérek utólagos pótlására tett kísérletnek t?nik a kultusz er?ltetése.? Egészségesnek a nemzeti eszmét a diplomata akkor tartja, ha az tényekre épít, és nem ?kitalált alapokra helyezkedik. Márpedig a szlovák felfogás fontos nemzeti és történelmi kérdésekben virtuális alapokra helyezkedik, ennek megvan a kockázata. Ellentörvénnyel ezt a kockázatot nem lehet csökkenteni.? Csak a tények nagyobb tiszteletével. Amúgy a magyar-szlovák kapcsolatokban a legnagyobb gondot épp a virtuális valóság jelenti szerinte. ?Azt szoktam mondani, Trianon Szlovákiát is sújtja lélektani értelemben: a nemzetközi közösség elismert egy szuverén államot, de ez nem jelenti azt, hogy történelmet is adott hozzá. Szlovákiában egy virtuális történelem kialakításának kényszere munkál, ez egy lélektani teher. Akkor tudnánk ett?l megszabadulni, ha tiszteletben tartanánk a tényeket, és azokra is hagyatkoznánk. Jó lenne, ha err?l nyíltan tudnánk beszélni? ? vélekedik, s mert mindezt hangosan is elmondta, most szankció vár rá a "nemzeti ügyek kormányától", a "nemzeti együttm?ködés keretében"... (Felvidék Ma nyomán) |
|  |